niedziela, 1 stycznia 2017

Najlepsze książki 2016 roku

Ostatnio trochę sobie ponarzekałam i stworzyłam listę najgorszych książek 2016 roku. Dzisiaj przyszła kolej na tą milszą część czyli na najlepsze pozycje 2016 roku. Wszystkie te książki bardzo mi się podobały i pewnie jeszcze kiedyś do nich wrócę. Teraz nie przedłużam i zapraszam do czytania. :)

cała seria Więzień Labiryntu

Pierwsze dwa tomy przeczytałam w styczniu, Lek na śmierć w czerwcu, Rozkaz zagłady chyba w listopadzie, a Kod gorączki kilka dni temu. Podziwiam pana Dashnera za stworzenie czegoś tak genialnego. Autor perfekcyjnie wykreował świat, który poznajemy w tej serii, a bohaterowie to istne mistrzostwo! Mamy w tutaj wspaniałych, zabawnych chłopaków, którzy są przyjaciółmi, a ta przyjaźń to jedna z lepszych o jakich czytałam. Jest też Tereska czyli Super-Irytująca-Baba-Z-Obłędem-Na-Punkcie-DRESZCZU oraz masa złych gości, których ma się ochotę udusić. Te książki pędzą w zawrotnym tempie i baardzo dużo się dzieje w każdym tomie. Kocham tą serię za jej tempo, za masę emocji, zaskoczenia, wspaniałych bohaterów, genialny pomysł na świat w jakim muszą żyć, szalone przewracanie stron, bo już chcę wiedzieć co dalej, zarąbisty styl autora, słowa jakie wymyślili Streferzy... Po prostu TO TRZEBA PRZECZYTAĆ!

Klejnot/Biała róża

 Te książki ukazują brutalny świat, gdzie ludzie traktowani są jak przedmioty. Jednak co najważniejsze - ukazana jest tutaj walka o lepsze jutro i prawo do decydowania o własnym losie. To historia o dzielnej dziewczynie, którą spotkało w życiu wiele złego i która stara się walczyć przeciwko ludziom, którzy zmuszają inne młode kobiety (surogatki) do tego aby urodziły zdrowe i piękne dzieci, które potem są im zabierane i trafiają na wychowanie do arystokratek, które wylicytowały dana surogatkę. To bardzo poruszająca i smutna historia o brutalności i okrutności ludzi. Polecam, tym bardziej, że nie jest to bardzo znana seria, a naprawdę warta uwagi. Ja muszę jak najszybciej przeczytać trzeci tom.

Zanim się pojawiłeś

O tej książce było bardzo głośno w minionym roku. Wcale sie nie dziwię, bo była po prostu piękna. To nie tylko zwykły romans, o którym szybko zapomnisz, ale historia poruszająca, wzruszająca, zabawna i taka, która zmusi Cię do refleksji nad własnym życiem. Ta książka motywuje nas żeby ruszyć tyłek z kanapy i  zacząć żyć! Will to świetny facet i bardzo się polubiliśmy, a ten filmowy to takie ciacho, że szok! xD No i szanuję jego decyzję i nie mam mu tego za złe. Bla, bla, bla koniec biadolenia o genialnym Willu (oczywiście Lou też skradła moje serducho <3), po prostu przejdę dalej. :)

Pandora

Pandora podobnie jak Klejnot to książka, o której nie było dużego rozgłosu (chyba, że ja o niczym nie wiem - żyję w jaskini! XD), a zdecydowanie na to zasługuje. To oryginalna historia o zombie z niespodziewanym zakończeniem, które sprawiło, że chciałabym przeczytać kontynuację (której chyba nie będzie). Podczas czytania wiele razy byłam mocno zaskoczona, a akcja gnała tutaj w zawrotnym tempie (chociaż nie aż tak szybko jak w serii Dashnera). Nie obyło się również bez wzruszeń i świetnych postaci. Zdecydowanie polecam!

Dwór cierni i róż

Zabierając się za tę książkę nawet nie przypuszczałam, że aż tak mi się spodoba. To niezwykle wciągająca historia na podstawie jednej z najpiękniejszych baśni - Pięknej i bestii, w której nie brak dreszczyku emocji, adrenaliny, wzruszeń i zaskoczeń. To istny rollercoaster emocji i wrażeń oraz piękna historia o prawdziwej miłości, oddaniu i odwadze. To jedna z najlepszych książek, do której na pewno jeszcze wrócę. Poza tym na większości blogów, które odwiedzam i czytam jakie są najlepsze książki roku, według innych osób, ta książka się pojawia. To trzeba przeczytać!

Piąta fala. Ostatnia gwiazda

...czyli ostatni tom trylogii Piąta fala. Pozostałe dwie części również bardzo mi się podobały, ale ta była zdecydowanie najlepsza. Wartka akcja, goniący czas, walka o przetrwanie i totalnie niespodziewane zakończenie - to wszystko tutaj znajdziecie. Koniec powala na kolana i jest wielkim zaskoczeniem. Poza tym, książkę czyta się bardzo szybko, jest napisana prostym i lekkim językiem. Jeśli szukacie dobrej historii o kosmicznych istotach to Piąta fala jest idealną pozycją dla was.

Nie będę już pisać podsumowania roku, więc chciałabym tutaj napisać kilka słów o 2016:
  • przeczytałam 77 książek (aż do Sylwestra nie wiedziałam czy uda mi się z 77 książką, ale udało się i skończyłam ją przed północą! Hurra ja! :D)
  • pojawiło się aż 81 postów, z czego jestem bardzo dumna
  • na blogu wybiła liczba 70 obserwatorów - dziękujęę <33
  • łączna liczba wyświetleń to ponad 13 000 <3
  • ...a komentarzy 914 <3 
Tyle statystyk, mam nadzieję, że w przyszłym roku będzie tak samo, a może nawet lepiej. <3 Teraz pozostaje mi tylko życzyć wam Szczęśliwego Nowego Roku i zachęcam do pisania w komentarzach, jakie książki skradły Wasze serca w 2016 roku. Do napisania! :*
Udostępnij

25 komentarzy :

  1. "Pandora" i "Dwór cierni i róż" również mnie zachwyciły i z pewnością znajdą się na liście najlepszych książek przeczytanych przeze mnie w 2016 roku :) Powieść Careya zaskoczyła mnie świeżym spojrzeniem na apokalipsę zombie i nietuzinkowym, zaskakującym zakończeniem.
    Natomiast ostatni tom "Piątej fali" jeszcze przede mną. Wszyscy wychwalają jej zakończenie - aż się boję co autor zmajstrował ;P
    Pozdrawiam!
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te książki były świetne! <3
      Zakończenie Pandory to coś niesamowitego i bardzo rzadko spotykam taki koniec w książkach, więc tym bardziej należy się plus. :)
      Ojj musisz przeczytać Ostatnią gwiazdę! To zakończenie... wow! *,*

      Usuń
  2. Gratuluję wyniku :)
    W 2017. chcę przeczytać "Więźnia labiryntu" i "Piątą falę". Mam nadzieję, że spodobają mi się równie mocno jak tobie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ;)
      Ja też mam taką nadzieję i życzę ci miłego czytania. :)

      Usuń
  3. 77 książek o matko :o podziwiam! XD
    Tak, Więzień Labiryntu 😍 💕 Też mnie irytowała Teresa XD #TeamBrenda
    A, miałam wysłać ci dzisiaj tego szipa, ale to jak będziemy pisać na fb, bo w emailu niewygodnie XD
    Zanim się pojawiłeś jeszcze nie czytałam, ale oglądałam i ryczałam jak głupia, więc jest to moje must have na 2017 r. Piątą Falę zaczęłam nawet, ale przerwałam, bo przyszła mi paczka i zaczęłam Elitę XD
    Pozdrawiam cieplutko! ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha, no dzięki :D
      Teresa była głupia xD
      Ja jak oglądałam Zanim się pojawiłeś to też tak ryczałam, że normalnie trudno mi było powstrzymać łzy. :') hahahh i było wtedy w kinie dokładnie 7 osób xD
      Jak skończysz Elitę to zabieraj się za Piątą Falę! :P
      Pozdrowionka! :*

      Usuń
  4. Ojej, miałam kilka z tych książek w planie, a jakoś się minęliśmy. Szkoda! Za to trzyma się mnie nadzieja, że w tym roku nadrobię. Za to Twój wynik jest imponujący. Gratulacje! Pozdrawiam! :)

    majuskula.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W 2017 może skusisz się na którąś z tych książek? ;) Ogromnie polecam! :P
      Dziękuję i pozdrawiam! :)

      Usuń
  5. Zanim się pojawiłeś 💗
    Mnie niestety "Dwór cierni i róż" bardzo rozczarował i nie sięgnę po drugi tom :(
    Piątej fali czytałam 2 tomy i muszę w koncu skończyć tę trylogię!
    Pozdrawiam
    annwithbooks

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, no ale każdy ma inny gust. :) ja narazie odpuszczę sobie drugi tom, ale kiedyś na pewno go przeczytam. :)
      Taak, tym bardziej że trzeci tom rozpiernicza system! :)
      Pozdrawiam! :P

      Usuń
    2. Szkoda, no ale każdy ma inny gust. :) ja narazie odpuszczę sobie drugi tom, ale kiedyś na pewno go przeczytam. :)
      Taak, tym bardziej że trzeci tom rozpiernicza system! :)
      Pozdrawiam! :P

      Usuń
  6. Wszystkie z wymienionych przede mną i tak się składa, że wszystkie znajdują się w moim must have na 2017 rok :D Mam nadzieję, że uda mi się przeczytać wszystkie postanowione książki :)

    Pozdrawiam, Jabłuszkooo ♥
    SZELEST STRON

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hahha, no to miłego czytania życzę. :)
      Pozdrawiam! :)

      Usuń
  7. Rany...mi Więzień labiryntu się zupełnie ni podobał, a wręcz trafił do najgorszej piątki przeczytanych przeze mnie książek w ubiegłym roku :/
    Reszty nie czytałam, ale chciałabym poznać Dwór cierni i róż :)
    Pozdrawiam!
    zaczytana-w-fantastyce.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, mnie się ogromnie spodobał! :) A czytałaś Próby ognia? Bo jak dla mnie to właśnie one są najlepszym tomem serii, może jeszcze się skusisz? ;)
      Dwór cierni i róż jest fantastyczny! :)
      Pozdrawiam! :)

      Usuń
  8. A mnie właśnie "Więzień labiryntu" się nie spodobał. Po prostu oczekiwałam czegoś więcej, a koniec końców się zawiodłam :/
    Za to z "Zanim się pojawiłeś" całkowicie się zgadzam i chociaż nie uwzględniłam jej w swoim zestawieniu najlepszych książek, to jednak jest to historia na długo zapadająca w pamięć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A czytałaś może Próby ognia? Są jeszcze lepsze niż WL! :)
      Ja na pewno jeszcze nie raz wrócę do Zanim się pojawiłeś. :)

      Usuń
  9. Cała seria "Piąta fala" jeszcze przede mną i już nie mogę się jej doczekać ^^

    OdpowiedzUsuń
  10. Muszę się wreszcie skusić na piątą falę no :D Wszyscy tak ją polecają i wszędzie ją widzę, to może warto? :D
    Do Więźnia mnie ciągnęło, póki z chłopakiem chcieliśmy obejrzeć film, a nie było pomysłu i padło właśnie na ekranizację tej serii. Fabułę znam i jakoś nie chce mi się już powtarzać xD
    Jojo Moyes mówię twarde i zdecydowane nie xD
    Sarah J. Mass jest mi kompletnie obca, ale zakupiłam sobie na święta pierwszy tom Szklanego tronu, wiec zobaczymy, co potrafi :D Mam nadzieję, że mi się spodoba, bo okładki tej serii są obłędnee!
    Buziaki! :D
    Kasia z Kasi recenzje książek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziewczyno, ty się jeszcze zastanawiasz? xD zabieraj się za Piątą Falę! :P
      Ja też najpierw obejrzałam ekranizacje, ale mimo to i tak przeczytałam książkę, która bardziej mi się podobała i różniła się od filmu. :D
      Ja też muszę w końcu kupić Szklany tron, bo zabieram się do tego już chyba z pól roku. XD
      Pozdrowionka! :P

      Usuń
  11. ja czytalam tylko jedna xD czyl iznaim sie poajwiels i abrdzo mi sie spodobala :D reszte nie wie mczy keidykolwie ksie uda ale widzialam je na innych blgoach czyli cos maja w sobie :D pozdrawiam i zapraszam do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, bardzo ci je polecam, bo wszystkie były genialne! :)

      Usuń
  12. ,,Zanim Się Pojawiłeś'' to zdecydowanie jedna z najlepszych książek ubiegłego roku! Uwielbiam historię Willa i Lou :c <3 Chciałabym również przeczytać serię ,,Więźnia Labiryntu'', gdyż obie części ekranizacji mi się podobały, a książki są podobno jeszcze lepsze ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo tak! <3
      Nie dość że są sto razy lepsze (ale filmy też są super) to jeszcze wciągają i nie pozwalają na chwilę oddechu, bo akcja gna tam jak szalona! :)
      Pozdrawiam! :P

      Usuń

Designed by Blokotek. All rights reserved.