piątek, 20 lipca 2018

Piątek z piątką, czyli 5 mało znanych książek, które są warte uwagi


W dzisiejszej odsłonie Piątku z piątką na tapetę pójdą książki, które bardzo mi się podobały, ale są dość mało znane (przynajmniej tak mi się wydaje) i zasługują na większą popularność. Mam nadzieję, że może przekonam kogoś z was do sięgnięcia, po któryś z niżej podanych tytułów, bo myślę, że naprawdę warto je poznać. :) Bez zbędnego przedłużania - witam was w czwartej odsłonie Piątku z piątką i zapraszam do czytania. :)


Na pierwszy ogień idzie Wszechświat kontra Alex Woods. Mam wrażenie, że kilka lat temu było większe zainteresowanie tym tytułem, ale teraz właściwie nigdzie nie widać tej książki. Niewątpliwą jej zaletą jest styl pisania autora, bo przeczytanie tej powieści zajmuje niewiele czasu, często wprowadzane są zabawne momenty i tę książkę po prostu chce się czytać. Bardzo wciągająca, nieprawdopodobna historia Alexa, która na pewno przypadnie do gustu miłośnikom nieco pokręconych historii. Pełna humoru, ciepła, wciągająca i oryginalna pozycja, warta waszej uwagi. :)

"Pewnej deszczowej nocy celnik zatrzymuje poszukiwanego Alexa Woodsa. W jego samochodzie znajduje kilogram marihuany, sporą ilość gotówki i… urnę z ludzkimi prochami. Nie pierwszy raz chłopak trafia na czołówki gazet — od czasu, gdy przed laty uderzył w niego meteoryt, zna go każdy. Właśnie tak rozpoczyna się znakomita debiutancka powieść Gavina Extence’a, nagrodzona w plebiscytach Amazon Best Book oraz Writers’ Guild Best Book.

Wydawać by się mogło, że w życiu Alexa Woodsa wyczerpał się już limit niespodzianek. I chociaż matka tarocistka oraz wypadek z udziałem spadającego meteorytu stanowią spory bagaż doświadczeń, prawdziwym zwrotem w jego życiu okazało się przypadkowe spotkanie pana Petersona…" - lubimyczytac




Tym razem proponuję wam książkę, która na pewno was poruszy. Trzy i pół sekundy to wzruszająca historia o tym jak poradzić sobie ze śmiercią dziecka, które zostało brutalnie odebrane zrozpaczonym rodzicom przez sepsę. To powieść dla dojrzalszych czytelników, którzy szukają czegoś poważniejszego i skłaniającego do refleksji. Na pewno warto poznać historię małżeństwa, które w jednej chwili straciło wszystko, bo czasem dobrze jest zrobić sobie przerwę od lekkich historii, które szybko się zapomina, a zabrać się za coś wymagającego oraz poruszającego. To historia, która odpowiada na pytanie jak żyć z ogromną żałobą i tragedią.

"Grace i Tom Penderford to zgodne i szczęśliwe małżeństwo. Mieszkają w sielankowym domu na wsi i wychowują zdrową córeczkę, Chloe. Są beztroscy. Są normalni.

Jednak los szykuje im okrutną niespodziankę. Tuż po trzecich urodzinach Chloe wszystko się zmienia. Bezlitosna choroba rozbija szczęśliwą trójkę, zabierając córeczkę na zawsze.

To sepsa, przez którą na świecie co trzy i pół sekundy umiera jeden człowiek.

Niewymowna tragedia, która dotyka małżeństwo pozostawia piętno na każdej sferze ich życia.

Czy Tomowi i Grace uda się pozlepiać serca, które pękły na milion kawałków? Czy ich związek ma jeszcze jakąkolwiek przyszłość?" - lubimyczytac



Jeśli jesteście fanami fantastyki, lubicie książki o zombie, apokalipsie, to koniecznie przeczytajcie Pandorę. To brutalna książka, dla osób o mocnych nerwach, niezwykle wciągająca i intrygująca. Tutaj właściwie ciągle coś się dzieje i nie ma mowy o nudzie. Autor wykreował świat, w którym nikt nie jest bezpieczny i zrobił to w genialny sposób. wszystko w tej powieści jest dokładnie przemyślane i bardzo dobrze opisane. To kawał dobrej książki, która z pewnością nada się idealnie dla fanów takich klimatów, chociaż nie tylko. Jeśli szukacie jakiejś dobrej i wciągającej fantastyki to Pandora nada się idealnie. Do tego nie łatwo o niej zapomnieć, a film na jej podstawie byłby prawdziwą petardą.

"Melanie ma dziesięć lat i odkąd pamięta, mieszka w celi bez okien. Każdego dnia uzbrojeni po zęby żołnierze przywiązują ją do wózka i zawożą na lekcje. Nie rozmawiają z nią. Chyba się boją, że ich zje – tak jak „głodni”, którzy zjadają innych ludzi po tym, jak zarazili się dziesiątkującym ludzkość grzybem Ophiocordyceps unilateralis.
Gdy Melanie zostaje sama, lubi sobie wyobrażać, że jest niezwykła i odważna jak mityczna Pandora. Że tak jak ona została obdarowana. Że potrafi obronić swoją ukochaną nauczycielkę przed zagrożeniem. Także przed sobą…" - lubimyczytac




Wirusy to powieść napisana w bardzo lekki i przyjemny sposób, którą czyta się naprawdę błyskawicznie. Autorka dała nam możliwość rozwiązania zagadki laboratorium, które mieści się na pewnej wyspie. Po odkryciu szczątków ludzkich, młodzi ludzie próbują odkryć co tak naprawdę dzieje się za murami laboratorium i kto zginął na wyspie. Nie jest lektura, o której długo będziecie rozmyślać, ale na sto procent spędzicie z nią miło czas i będziecie ciekawi jak potoczy się ta historia. Autorka wykreowała bohaterów, ciekawych świata, oraz stworzyła zagadki, które okazują się nieprzewidywalne i zaskakujące. Wirusy to pozycja warta do przeczytania szczególnie w okresie wakacji - wciągnie was i zapewni świetną rozrywkę.

"Młodzi ludzie znajdują ludzkie szczątki na małej wysepce w Karolinie Południowej, nieświadomie uruchamiając całą lawinę zdarzeń. W toku podjętego śledztwa odkrywają niewyjaśnioną zbrodnię sprzed lat. Kiedy wspólnie ratują chorego psa z laboratorium mieszczącego się na wyspie, żadne z nich nie ma już wątpliwości, że te dwie sprawy coś ze sobą łączy. Nie wiedzą jednak, że zwierzę jest nosicielem bardzo niebezpiecznego wirusa…

Tory Brennan, główna bohaterka powieści, jest zafascynowana kośćmi i martwymi ciałami równie mocno, co jej słynna ciotka, uznana antropolog sądowa, Temperance Brennan. Tory mieszka wraz z ojcem w odizolowanym od świata ośrodku badawczym, spędzając czas w towarzystwie dzieci innych naukowców. Dotychczas nie miała zbyt wielu okazji do wykazania się niezwykłą wiedzą, Aż do tej pory. Ona i czwórka jej przyjaciół są w śmiertelnym niebezpieczeństwie!" - lubimyczytac  




Na koniec chcę wam powiedzieć trochę o Monumencie 14 - cienkiej książce, ale za to ciekawie napisanej i wciągającej. Podobnie jak w przypadku Wirusów, ta powieść nie należy do grona wybitnych, ale z pewnością jest oryginalna i przez to zdecydowanie warta uwagi. Mnie przyciągnął do niej opis, który będziecie mogli przeczytać kilka linijek niżej. Akcja rozgrywa się w supermarkecie, gdzie nastolatkowie oraz małe dzieci ukrywają się przed katastrofami, które dzieją się w ich spokojnym do tej pory miasteczku. Na zewnątrz dzieją się okropne rzeczy a 14 młodych ludzi musi przetrwać nie wiadomo ile czasu w sklepie, który staje się ich domem. Monument 14 szybko was wciągnie i zachwyci fajną mapka zamieszczoną w środku książki. Warto rozważyć przeczytanie tej książki w letnie wieczory, kiedy nie ma nic ciekawego w telewizji. Na pewno będzie to dla was miła odskocznia i ciekawie napisana fantastyka dla młodzieży.

"Potężne tsunami pustoszy wybrzeże Stanów Zjednoczonych. Nad krajem przetaczają się straszliwe burze, a ze zniszczonego ośrodka wojskowego wydostaje się tajemnicza broń chemiczna. Sześcioro licealistów, dwójka gimnazjalistów i szóstka mniejszych dzieci po wypadku w drodze do szkoły chroni się w supermarkecie. Wielki sklep szybko staje się jednak zarówno ich schronieniem, jak i więzieniem. Grupka zdanych na siebie, przerażonych, odciętych od świata dzieciaków zaczyna tworzyć małą społeczność: organizują sobie życie, dzielą obowiązki, starsi opiekują się młodszymi, ale też ujawniają się szkolne sympatie, antypatie i skrywane dotąd uczucia, wyłaniają się naturalni przywódcy i ci, którzy chcą skorzystać z sytuacji i trochę się zabawić..." - lubimyczytac

-----------------------------------

Mam nadzieję, że chociaż trochę zachęciłam was do zapoznania się z tymi książkami, moim zdaniem są warte uwagi, zwłaszcza Wszechświat kontra Alex Woods, oraz Pandora - te dwie serdecznie wam polecam. Dajcie znać czy czytaliście którąś z tych pozycji, a może macie je w planach? Napiszcie też o książkach, które waszym zdaniem są zdecydowanie zbyt mało popularne - może skuszę się na którąś z waszych propozycji. ;) Udanego weekendu, widzimy się w następnej notce. :)
Udostępnij

28 komentarzy :

  1. Czytałam Trzy sekundy i polecam tę książkę każdemu. Bardzo wzruszająca.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie czytałam żadnej z tych książek, ale z wielką chęcią zabiorę się za Pandorę i resztę powieści z twojej listy

    https://oddychajaca-ksiazkami.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawe zestawienie. Zaciekawiłam się "Pandorą" :)

    Pozdrawiam!
    recenzje-zwyklej-czytelniczki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie miałam okazji czytać żadnej z nich, choć o pierwszej co nie co słyszałam
    Pozdrawiam,
    https://bookcaselover.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Wszechświat kontra Alex Woods miałam kiedyś w planach, ale pojawiło się tyle innych książek, że o niej zapomniałam :( pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. „Wszechświat kontra Alex Wood”jest na mojej liście i cierpliwie czeka na swoją kolej. Słyszałam też o „Pandorze”, ale ta książka jakoś mnie do siebie nie przekonuje ;))

    Biblioteka-wspomnien.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Wirusy bym przeczytała :)
    http://whothatgirl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Przyznaję, że o każdej z tych książek pierwsze słyszę. :) Ale Monument 14 bardzo mnie zaciekawił, lubię książki podobnego typu.:)
    potegaksiazek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Na pierwszą książkę mam ochotę od dłuższego czasu, tylko zapomniałam o niej :D Pandora także brzmi ciekawie! Zobaczymy, którą najpierw przeczytam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że spodobają ci się równie mocno jak mnie. :)

      Usuń
  11. Uwielbiam tę serię postów! <3

    1. Rzeczywiście teraz nigdzie nie widać tej książki, ale ja ogółem odnoszę wrażenie, że kilka lat temu książki były przeplatane, a teraz wszyscy gonią tylko za nowościami.
    4. Widziałam, że u mnie w bibliotece jest ta książka i jej kontynuacja i pamiętam nawet, że miałam ją czytać, ale się rozmyśliłam.
    5. Przekonałaś mnie. Przeczytam, ale dopiero po powrocie do szkoły, bo pamiętam, że jest w szkolnej bibliotece, a jak cieniutka to bez obaw znajdę na nią chwilkę czasu ^^

    Pozdrawiam, Jabłuszkooo ♡
    Szelest Stron

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję <3
      1. Oj tak zgadzam się w stu procentach.
      4. To może jednak się zdecydujesz? ;)
      5. Bardzo się cieszę - miłej lektury. ;)

      Pozdrawiam <3

      Usuń
  12. Faktycznie mało znane książki. "Wszechświat..." mam w planach, chociaż przyznam, że zapomniałam o tej książce.

    OdpowiedzUsuń
  13. Rzeczywiście są to mało znane pozycje, poza pierwszą pozycją, którą mam w planach, żadnej innej nie kojarzę. ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Z całego zestawienia znam jedynie Pandorę, którą również polecam. Jak wcześniej myślałam, że motyw z zombie jest oklepany jak schab na niedzielne kotlety, tak tutaj poczułam się mile zaskoczona. I masz rację - tutaj wiecznie coś się dzieje. Bohaterowie muszą mieć się cały czas na baczności, bo wróg czuwa i nic go nie powstrzyma przed zaatakowaniem. Tylko jedna rzecz mnie zastanawia... czy czasem nie powstała ekranizacja tej książki? Bo kiedyś widziałam zwiastuny, ale nie wiem, co się stało z całym projektem.
    A ja Ci z całego serca mogę polecić trylogię Nevermore autorstwa Kelly Creagh. Ten poziom mroku, jaki autorka nam sponsoruje, przechodzi ludzkie pojęcie. A jeszcze zestawienie dwóch, całkowicie niepasujących do siebie światów... Cud, miód i orzeszki!
    Pozdrawiam. :)
    DEMONICZNE KSIĄŻKI

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możliwe, że coś powstało, przyznam że nie słyszałam, ale zaraz sobie to z ciekawości sprawdzę. ;)
      Rozejrzę się za tą trylogią, bo pierwsze słyszę. :D
      Pozdrawiam! :)

      Usuń
  15. Dla mnie taką książką jest ostatnia premiera od Wydawnictwa IUVI, czyli ,,Normalni inaczej". Genialna młodzieżówka, można się spłakać jak dziecko. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak zgadzam się - rewelacyjna ksiązka, a mimo tego, że niedawno była jej premiera, jest o niej cicho. :/

      Usuń

Designed by Blokotek. All rights reserved.