sobota, 28 kwietnia 2018

25 książkowych faktów o mnie! :)

Dzień dobry! :) 
Dzisiaj postanowiłam przygotować dla was post, jakiego nigdy nie robiłam, a wydaje mi się, że będzie on miłym urozmaiceniem bloga i fajną przerwą od ciągłych recenzji, a dodatkowo, będziecie mogli poznać mnie troszkę bliżej. Przedstawiam wam 25 książkowych faktów o mnie! :)


1. Nie używam zakładek, po prostu nie muszę tego robić, bo zapamiętuję gdzie skończyłam daną książkę i zakładki są mi niepotrzebne.
2. Zaczęłam czytać nałogowo od wakacji 2014 roku. Stało się to za sprawą książkowego bloga, który przez przypadek odwiedziłam i chciałam przeczytać tyle książek co jego autorka, by móc potem dzielić się światem swoimi spostrzeżeniami na tematy książkowe.
3. Jem i piję przy czytaniu, nie martwię się, czy pobrudzę książkę - w sumie do tej pory mi się to nie zdarzyło.
4. Nie przeszkadza mi jeśli książka mi się troszkę zniszczy - na przykład kiedy zagnie mi się róg, czy też grzbiet.


5. Moją ulubioną serią jest bezapelacyjnie Harry Potter. Przeczytałam całą serię chyba z 5 razy i planuję w wakacje jeszcze raz ją sobie odświeżyć.
6. W drugiej klasie liceum zajęłam pierwsze miejsce w konkursie o Harry'm Potterze. Dostałam wtedy grę z HP po angielsku, w którą nie mam z kim grać, bo nikt u mnie w domu nie czytał serii Rowling, więc gra leży i kurzy się w szafie. :/
7. Ostatnio zmienił się trochę mój czytelniczy gust - zaczęłam rzadziej sięgać po fantastykę, a częściej po thrillery, które zaczęłam bardzo lubić.
8. Mam w domu około 125 książek, nie wszystkie mi się mieszczą na półkach, więc część (te najgorsze tytuły, albo z najbrzydszymi okładkami) jest poupychana w szafie. :D
9. Oceniam książki po okładce - kiedy widzę ładną okładkę dużo chętniej sięgam po książkę, nawet jeśli opis nie zapowiada porywającej i ciekawej lektury.


10. Nie czytam lektur szkolnych, mimo że czytać lubię, to do tego dziadostwa nie mam chęci, ani ochoty i nijak nie mogę się zmusić do przeczytania lektury. Zresztą stworzyłam nawet o tym osobny post, który znajdziecie tutaj.
11. W podstawówce dostałam nagrodę w postaci książki W pustyni i w puszczy w przepiękny wydaniu, za najwięcej wypożyczeń ze szkolnej biblioteki.
12. Kiedyś uważałam, że czytanie książek to kompletna strata czasu i wiążą się z tym same minusy takie jak na przykład pogorszenie wzroku, marnowanie czasu itp.
13. Uwielbiam ilustracje w książkach i przeróżne zdobienia, wtedy dużo lepiej mi się czyta.
14. W dzieciństwie strasznie lubiłam baśnie Andersena i braci Grimm oraz legendy. Mam do tej pory kilka grubych, pięknych książek z bajkami i legendami (z prześlicznymi ilustracjami), które strasznie lubiłam czytać gdy byłam dzieckiem.


15. Jeszcze nigdy nie przeczytałam żadnej powieści Kinga, ani Sparksa, a ich powieści są mocno wychwalane.
16. Czasami mi się zdarza obejrzeć ekranizację, przed przeczytanie jej książkowego odpowiednika.
17. Na ogół bardziej mi się podobają książkowe wersje danej historii, niż filmowe, ale uważam że film Dawca jest dużo lepszy od książki.
18. Od Gwiazd naszych wina zaczęła się moja książkowa przygoda, dlatego mam spory sentyment do tej powieści i bardzo chciałabym mieć ją w swojej biblioteczce. Przeczytałam ją chyba 3 razy i chętnie przeczytam ją ponownie.
19. Nigdy nie byłam na targach książki, odstraszają mnie tłumy ludzi i wcale nie niskie ceny.
20. Nie kupuję książek stacjonarnie, bo dużo taniej mogę je kupić przez internet. Moje ulubione księgarnie to Nieprzeczytane, Czytam.pl i Składnica Księgarska.
21. Najtańsza książka jaką kupiłam kosztowała cały 1 grosz, a najdroższa około 29 złotych.


22. Jeśli początek książki mnie nudzi, albo jest napisany ciężkim językiem to zazwyczaj nie kontynuuję czytania - po prostu nie chcę się męczyć i czytać na siłę, coś co od samego początku mi się nie podoba.
23. Strasznie mnie razi, kiedy autorzy idealizują aż do bólu swoich bohaterów - kiedy dana postać nie ma dosłownie żadnych wad, nie cierpię też przewidywalności i słabych romansów, w których z góry wiadomo jak wszystko się potoczy.
24. Bardzo rzadko czytam polską literaturę, nie lubię polskich imion w książkach - nie wiem dlaczego, ale strasznie mnie denerwują.
25. Uważam, że praca bibliotekarza jest nudna i nie chciałabym się tym zajmować w przyszłości, aczkolwiek bardzo lubię chodzić do biblioteki i wypożyczać książki.


Uff, to by było na tyle. Teraz czekam na kilka faktów czytelniczych o was. Do napisania! :D
Udostępnij

24 komentarze :

  1. Zazdroszczę gry z Harrym! Co do jedzenia i czytania to mam tak samo, tyle że nieraz już ubrudziłam książki kawą. Ciekawy post!

    Pozdrawiam!
    recenzje-zwyklej-czytelniczki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi się to jeszcze nie zdarzyło :D
      Dziękuję i również pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Nie chcę się czepiać ale błąd w 3 fakcie mnie rozbawił :D Jak dla mnie nie musisz poprawiać! :D

    Pozdrawiam Grovebooks :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Również nie lubię naszej rodzimej twórczości, choć nie mam ku temu żadnych logicznych powodów. Lektury za to staram się czytać i co więcej niektóre z nich naprawdę lubię. Książka za jeden grosz? Cóż to za promocja, jakieś 3 za 2, czy upolowana w jakimś koszu z tanimi książkami? :D

    biblioteka-wspomnien.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja właściwie też - zraziłam się do kilku powieści, to niby nie jest powód żeby skreślić wszystkie rodzime książki, ale nie przekonują mnie polskie powieści - nielogiczne trochę, ale tak już mam. xD Za zapisanie się do newslettera księgarni oferowali taką promocję, więc żal nie skorzystać. ;)

      Usuń
  4. Mamy wiele podobnych faktów :D
    Ja zawsze się stresuję, że ubrudzę książkę, chociaż lekkie zniszczenia np. złamany grzbiet mi nie przeszkadzają.

    OdpowiedzUsuń
  5. Też przeczytała Gwiazd Naszych Wina trzy razy :D Cudowna książka, uwielbiam <3 i dokładnie tak samo mam z HP :)

    https://weruczyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Mogę dołączyć do ciebie i będziemy razem grały :D
    24. zdanie to sama prawda. Podobne elementy mnie odrzucają w polskich powieściach.
    Dobrze, że przekonałaś się do czytania!

    OdpowiedzUsuń
  7. Super fakty!
    Najbardziej zadziwiłaś mnie, że nie używasz zakładek! :o Ja muszę, bo inaczej nie wiem na której stronie skończyłam coś czytać :D
    A co do Kinga to musisz przeczytać jakąś jego książkę :) Polecam "Czarną bezgwiezdną noc", czyli zbiór 4 (lub 5 w zależności od wydania) mini powieści z gatunków horror, kryminał i thriller <3
    Harry'ego też kocham <3
    Pozdrawiam! :* Dolina Książek ♥
    PS: Kochana, nie rozumiem punktu 3... "Jem i piję przy jedzeniu" to chyba chodziło o to, że jesz i pijesz przy czytaniu? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi jakoś nigdy nie były one potrzebne. :)
      Kiedyś na pewno przeczytam. ;)
      Haha, tak dokładnie o to chodziło, już zmieniłam - tak to jest jak myśli się o czymś innym,a pisze coś innego. :D
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  8. Harry Potter to też moja ulubiona książka :D ja z kolei zakładek używam :D

    OdpowiedzUsuń
  9. bardzo dużo twoich faktów sama bym do siebie przypisała, jednak Kinga bardzo polecam bo warto :D
    Pozdrawiam!
    https://loony-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Też nienawidzę idealnych bohaterów i tych do bólu przewidywalnych romansów. ;)
    Pozdrawiam, Alice

    OdpowiedzUsuń
  11. Haha ja z kolei za każdym razem, gdy wezmę podczas czytania coś do jedzenia, to za chwilę ląduje to na jednej ze stron xD Także u mnie to nie idzie w parze :D

    Obsession With Books

    OdpowiedzUsuń
  12. Także nie używam zakładak. Zazwyczaj dlatego, że zapominam o ich istnieniu 😂 Natomiast każde zniszczenie wywołuje u mnie czarną rozpacz. Ale mam tak nie tylko z książkami. Wszystko u mnie musi wyglądać nienagannie :D Także kochałam baśnie Andersena i Grimma. Kiedyś nawet umiałam na pamięć kilka historii pierwszego z nich :D i tak samo jak Ty nie przepadam za polskimi imionami itd. Wolę zdecydowanie zagraniczne nazwy.

    Pozdrawiam i zapraszam:
    Biblioteka Feniksa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja niby kilka mam, ale nawet nie wiem gdzie je pochowałam. :D
      Andersen najlepszy! <3
      Pozdrawiam! :)

      Usuń

Designed by Blokotek. All rights reserved.