poniedziałek, 1 maja 2017

Playlist for the dead - recenzja

Tytuł: Playlist for the dead
Autor: Michelle Falkoff
Tom: 1
Cykl: -
Liczba stron: 272
Wydawnictwo: Feeria Young

Wyobraź sobie, że przychodzisz do kumpla po ostatniej - cholernie nieudanej imprezie i widzisz go martwego. Co robisz? Wiesz, że twoje życie zmieniło się nieodwracalnie i, że właśnie utraciłeś coś cholernie ważnego, a jakaś twoja część po prostu się rozpada. Sam właśnie przeżył taką sytuację - jego najlepszy przyjaciel - Hayden popełnił samobójstwo, a jedyne co mu po nim zostało to stworzona przez niego playlista z karteczką :"Dla Sama - posłuchaj, a zrozumiesz". Chłopak musi zmierzyć się z życiem, oraz ludźmi, którzy go otaczają. Czy będzie w stanie zapomnieć? Czy zrozumie motywy Hayden'a? Czy znajdzie kogoś kto mu pomoże?
Playlist for the dead to książka, która porusza trudny temat jakim jest samobójstwo. Ukazuje ona emocje jakie przeżywa bliska osoba zmarłego, oraz to jak ciężko oswoić się z myślą, że ta bliska osoba już nigdy z nami nie porozmawia, a ty nigdy nie będziesz mógł wyjaśnić z nią spraw, które pozostały niewyjaśnione, nigdy już z nią nie porozmawiasz i nie pożartujesz...

To niby typowa historia dla młodzieży - napisana bardzo przyjemnym i prostym językiem,a czyta się ją naprawdę błyskawicznie. Razem z Samem odkrywamy takie aspekty z życia Hayden'a, jakimi nie dzielił się z najlepszym kumplem. Poznajemy nowe osoby oraz dowiadujemy się jak bardzo inni potrafią wpłynąć na człowieka. To książka, która mówi o tym, że przemoc psychiczna jest równie zła, a nawet gorsza od przemocy fizycznej. Wystarczy jedna chwila...
Playlist for the dead na pewno nie jest łatwą historią - zawiera ona drugie dno i zmusza nas do zastanowienia się nad samym sobą, do przemyślenia niektórych kwestii. Michelle Falkoff porusza w swojej książce bardzo trudne, aktualne problemy, które mogą dotknąć właściwie każdego z nas. Autorka stworzyła oryginalnych bohaterów z problemami oraz bardzo zaintrygowała mnie i wciągnęła do swej historii. Czułam, że po prostu muszę to wszytko przeczytać - od pierwszego do ostatniego słowa.

Playlist for the dead nie jest książką na zrelaksowanie się. To smutna historia o przemocy, trudnościach i problemach młodych ludzi. Ta opowieść pokazuje nam jaki wpływ na nasze uczucia i odbieranie świata mają inni ludzie. To książka o samotności, ale i przyjaźni, o smutku i radości, o odkrywaniu siebie po traumatycznych przejściach. Polecam ją zwłaszcza dla trochę starszych czytelników, którzy chcą poczytać coś refleksyjnego i troszkę poważniejszego. Z pozoru zwykła młodzieżówka, ale dla mnie ma ona drugie dno i ukazuje wiele ważnych rzeczy. Po prostu polecam.

Moja ocena: 8/10



Udostępnij

33 komentarze :

  1. Toooo raczej nie jest książka dla mnie :( Naprawdę nie lubię czytać o takich dołujących tematach jak śmierć, a jeszcze bardziej o samobójstwie :( Jestem fanką lekkich, zabawnych książek, takich na odstresowanie się, bo świat czasami potrafi być paskudny i nie chcę się dobijać jeszcze takimi książkami :|
    Nooo, ale okładka mi się podoba xD Chociaż coś xD
    Hm, może kiedyś przeczytam tę książkę, zwłaszcza że nie jest to opasłe tomisko, ale raczej później niż wcześniej :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też nie, w sumie to nawet nie zamierzałam jej czytać i sięgnęłam po nią trochę z nudów xD
      A mi tak średnio się podoba ta okładka... nie jestem zła ale jakaś super też nie. XD
      To czekam na twoją opinię o niej jak już przeczytasz. ;)

      Usuń
  2. Zachęcasz, Zachęcasz! Zdecydowanie coś dla mnie. Lubie takie książki o takim tematyce. :) Kiedy ja te wszystkie książki przeczytam? A ty jeszcze mi tu dorzucasz do listy :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Takiej tematyce" sorki za błąd. :)

      Usuń
    2. Buahahah, w sumie też mam problem z wiecznie powiększająca się listą książek do przeczytania.Xd
      So many books, so little time. XD

      Usuń
  3. Dużo słyszałam o tej książce, ale zazwyczaj były to negatywne opinie. Jednak teraz wydaje mi się, że to może być ciekawe, może zobaczę świat trochę inaczej?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sumie warto zobaczyć, najwyżej jak ci się nie spodoba to nie będziesz dalej czytać. :)

      Usuń
  4. Przypomina mi ona 13 powodów. Czasami lubię sobie poczytać takie książki. Mam nadzieje, że po tą również sięgnę.

    http://weruczyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taak, 13 powodów nie czytałam, ale obejrzałam 4 odcinki serialu i to jest coś w takich klimatach. :)
      Miłej lektury. :)

      Usuń
  5. Czytałam Po presją tej autorki i całkiem mi się podobała, dlatego i tej książce dam szansę :)
    Pozdrawiam serdecznie i zapraszam do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sumie to pierwsze słyszę. xD Ale zaraz sobie sprawdzę ten tytuł. :)
      Miłej lektury. :)

      Usuń
  6. Jeżeli będę w nastroju na taką książkę, to z pewnością po nią sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taak - do tej książki trzeba mieć nastrój, zgadzam się. :)

      Usuń
  7. Już od dłuższego czasu planuję przeczytać tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  8. Czytałam tę książkę, ale nie zachwyciła mnie ani trochę. Mam wrażenie, że była zbyt kiepsko napisana. I dobór piosenek też był zupełnie nijaki, przynajmniej dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cóż, moja opinię na jej temat już znasz xD a co do piosenek to w sumie nawet nie zwracałam na nie uwagi i nie wysłuchałam ani jednej. XD

      Usuń
  9. Książkę planuję przeczytać już od dłuższego czasu właściwie od momentu, kiedy ukazała się w książkowych zapowiedziach listopada 2015. ,,Playlist for the dead. Posłuchaj a zrozumiesz" jest naprawdę bardzo intrygującą książką, odkrywanie przyczyn samobójstwa Haydena na pewno też jest czymś co zaciekawia. No i nie da się ukryć, że ta powieść jest wyjątkowo króciutka, bo niespełna 300 stron ;) Ostatnio wyszła także nowa książka tej autorki, więc myślę, że jest to dobry moment, by zakupić obie i zobaczyć co takiego kryją w sobie strony ;)
    Bardzo ciekawa recenzja! :D
    Pozdrawiam cieplutko :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo no to faktycznie już długi czas ją planujesz przeczytać. XD
      Dziękuję bardzo i pozdrawiam :)

      Usuń
  10. Czytałam ,,Pod presją" tej autorki i nawet mi się podobała, więc w sumie czemu by nie przeczytać tej książki? :D Troszkę ciągnie do dołu, że dużo osób mówi, że była nudna, ale poczytamy, zobaczymy XDD

    Pozdrawiam, Jabłuszkooo ♡
    Szelest Stron

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W wolnej chwili warto przeczytać, jakby Ci się nie podobała to nie będziesz się z nią długo męczyć bo jest krótka. Xd
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  11. Kojarzy mi się trochę z 13 powodami. Kiedyś chciałam ją przeczytać, ale zapomniałam zupełnie o tej książce. Dzięki za przypomnienie i na pewno się za nią zabiorę.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha nie ma za co ;))
      Cała przyjemność po mojej stronie xd

      Usuń
  12. Niestety nie lubię takich książek, ale wiem, że na pewno czegoś cię nauczyła. Za jakiś czas może spróbuję ją przeczytać.
    Pozdrawiam
    dorisssblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też nie przepadam i na ogół takich nie czytam, ale chciałam zrobić sobie małą przerwę od fantastyki. ;)
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  13. Ta książka jak dla mnie jest trochę podobna do "13 powodów", może dlatego chcę ją przeczytać. Takie książki, które zmuszają do refleksji, są najlepsze, bo wiele wnoszą do naszego życia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, zawsze można się czegoś nauczyć i coś w sobie zmienić. :)

      Usuń
  14. A mnie bardzo ta książka rozczarowała... Tak bardzo czekałam na jakiś punkt kulminacyjny, a niestety go nie dostałam. No i sama playlista została według mnie trochę pominięta, spodziewałam się, że będzie ona bardziej znacząca. Ogólnie lubię książki poruszające tematy samobójstwa, ale ta zdecydowanie nie należy do moich ulubionych. :(

    Pozdrowienia i buziaki!
    BOOKS OF SOULS

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja to nawet nie słuchałam tej playlisty xd
      Mnie akurat przypadła do gustu ta historia :)
      Pozdrawiam ;)

      Usuń
  15. Książka bardzo mi się podobała, aczkolwiek spodziewałam się czegoś więcej.
    Chociaż ostatecznie sam pomysł z dodaniem playlisty okazał ciekawy :D

    Obsession With Books

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Playlisty wgl nie słuchałam więc jak dla mnie to bez różnicy czy była czy nie. XD
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  16. Po ostatnim szale na 13 powodów, ta historia skojarzyła mi się właśnie z tamtym tytułem. Jednak myślę, że kiedyś dam mu szansę i sprawdzę, jakie będą moje wrażenia po lekturze. ;)

    OdpowiedzUsuń

Designed by Blokotek. All rights reserved.