piątek, 29 stycznia 2021

Największe zamówienie w moim życiu! [16 książek na raz] :)

Długo się zastanawiałam, czy w ogóle pisać ten post, ale stwierdziłam że ostatni book haul pojawił się na tym blogu... ze trzy lata temu? :D Z tego też powodu stwierdziłam, że chciałabym pokazać Wam moje najnowsze, ogromne zamówienie, w którego skład wchodzi aż 16 książek! Nigdy w życiu nie kupiłam aż tylu pozycji na raz więc czuję się bardzo podekscytowana na myśl o otwieraniu tej paczki. To był bardzo spontaniczny zakup, bo przez przypadek trafiłam na promocję w księgarni dadada i gdy tylko zobaczyłam, że książki można dorwać już za niecałe 4 zł (!), a niektóre z nich miałam w planach od kilka lat, to nie wahałam się zbyt długo. :)

 Pierwsza moja myśl kiedy zobaczyłam tę ogromną paczkę była następująca - dali mi chyba za dużą paczkę. :D Wiem, że 16 książek, to nie jest mało, ale chyba nie aż tyle żeby wkładać je do tak wielkiej paczuchy. Po otwarciu moim oczom ukazała się masa wypełniaczy i porozwalane książki, ale ich stan oceniam na idealny/bardzo dobry, więc dość czepiania - przejdźmy do pokazywania książek. :)

wszystkie opisy pochodzą z lubimyczytac

W dniu swoich trzydziestych trzecich urodzin popularna pisarka Senna Richards budzi się uwięziona w obcym domu. Została porwana, ale nie wie przez kogo ani dlaczego. Szybko staje się jasne, że jeśli chce odzyskać wolność, powinna dokładnie przyjrzeć się swojej przeszłości i odczytać pozostawione jej wskazówki. Jednak przeszłość skrywa mroczne tajemnice…

Kobieta uświadamia sobie, że to gra. Wyrafinowana i niebezpieczna. I że tylko prawda może przynieść wyzwolenie.

A jaka jest twoja ciemna strona?

Od dawna korci mnie żeby zabrać się za twórczość tej autorki. Mam na półce Bad mommy, oraz Żony, więc to już trzecia jej powieść w mojej biblioteczce. Margo bardzo mi się podobała i już nie mogę się doczekać pozostałych książek.

Wyobraź sobie, że zostałaś zaprojektowana, by być idealną.
Wyobraź sobie, że twoje imię zawsze pisze się małą literą.
Wyobraź sobie, że od zawsze mieszkasz w szkole, w której uczysz się, jak stać się najpiękniejszą, najszczuplejszą i najlepiej ubraną. W której nieustannie porównujesz się z „przyjaciółkami”.
Wyobraź sobie, że najważniejsze dla ciebie jest miejsce w rankingu doskonałości, bo tylko od niego będzie zależało zainteresowanie mężczyzn. To ono określi, co się z tobą stanie, gdy skończysz szkołę.
Musisz być piękna. Musisz być dobra. Musisz być uległa.
Czy naprawdę chcesz tak żyć?

Okładka tej książki jest szkaradna, ale opis nawet mnie zainteresował, a że kosztowała bodajże 7 zł, to się skusiłam.

Australijska dziennikarka, Leigh Sales, wciąż spotyka w swojej pracy osoby, które niespodziewanie dla siebie przeżywają wyjątkowo trudne chwile w pełnym blasku fleszy. Zresztą nawet ona, mimo że zawsze zachowywała się ostrożnie, pewnego dnia doznała całkiem niespodziewanej tragedii. Z czasem przerażające doświadczenia zmusiły ją do poszukiwania odpowiedzi na pytania: jak my, zwykli ludzie, radzimy sobie w obliczu niebywałych nieszczęść? Jakie są nasze szanse na przetrwanie? Czego najbardziej się boimy i dlaczego? A kiedy wydarzy się najgorsze - co dzieje się potem?

Autorka, łącząc empatię z pełnym taktu poczuciem humoru, przeprowadza intymne rozmowy z ludźmi, którzy zmierzyli się z niewyobrażalnym - od terroryzmu, przez klęski żywiołowe po zwykłe przebywanie w niewłaściwym miejscu i w niewłaściwym czasie. Z tych wyjątkowych rozmów wypływają też wskazówki, jak przetrwać, kiedy nadejdzie najtrudniejszy czas w naszym życiu.

Bo za którymś razem zdanie „to mogłem być ja” może nabrać realnych kształtów…

Nie słyszałam wcześniej o tej książce, ale opis bardzo mnie zaintrygował, cena była niziutka, więc wzięłam. :)

W rodzinie Lany każda kobieta ma pewną, wydawałoby się, dobrą cechę – która jednak przynosi jej tylko nieszczęście. Wiara, zaufanie, życzliwość i odwaga niszczą ich życie, chociaż powinny je budować. Klątwą Lany jest absolutna szczerość. Dziewczyna przeczuwała, że ta cecha może ją kiedyś zniszczyć, ale nie miała pojęcia, jak dramatyczne będą tego okoliczności. Gdy mimowolnie staje się świadkiem strasznych wydarzeń, decyduje się milczeć, sądząc, że prawda i tak jej nie uratuje. Niestety, biegu wydarzeń nie da się zatrzymać. Oskarżenia padają na nią, a to doprowadza ją tam, gdzie nigdy nie chciała wrócić… Musi stać się zamkniętym wulkanem milczenia, odrzucenia, tajemnic i braku miłości. Czy z tej sytuacji jest w ogóle jakiekolwiek wyjście? Czy Lana ma szansę uratować chociaż siebie? A może wszystko zniszczy eksplozja wulkanu?

Dawno, dawno temu czytałam którąś z powieści tej autorki, już niestety nie pamiętam którą, ale wiem, że bardzo mi się spodobała, więc stwierdziłam, że dam jej szansę.

Zander ma 16 lat, maniakalnie wyrywa sobie włosy i marzy o tym, żeby wszyscy zostawili ją w spokoju. Najlepiej czuje się, będąc po prostu nigdzie, czyli wewnątrz swojej głowy. Rodzice jednak każą jej opuścić to bezpieczne miejsce i wyjechać na letni obóz dla zaburzonych nastolatków. Do którego – jej zdaniem – nie pasuje.
Sądzi, że jej współobozowicze są totalnymi wariatami. I faktycznie, wszyscy mieszkańcy obozu dryfują gdzieś na granicy diagnozy i życiowej katastrofy. Współlokatorka Zander, Cassie, określa siebie jako maniakalno-depresyjną anorektyczkę z chorobą dwubiegunową. Grover Cleveland (zupełnie jak jeden z prezydentów USA), słodki, ale niestabilny emocjonalnie chłopak, w kółko mówi o swojej przyszłej schizofrenii. I jest jeszcze Bek, uroczy, ale patologiczny kłamca.
Z czasem, mimo wszystko, między terapią grupową a zakazanymi nocnymi wypadami zaczynają się tworzyć niezwykłe przyjaźnie. W palącym słońcu stanu Michigan Zander i trójka nastolatków ujawnia przed sobą swoje dramatyczne tajemnice. Zander czuje niezwykły pociąg do Grovera i nawet zaczyna się zastanawiać, czy ewentualnie, kiedyś, być może mogłaby być szczęśliwa. Ale najpierw musi porzucić nadzieję na to, że kiedykolwiek uda jej się poskładać rozsypane kawałeczki samej siebie…

Tutaj głównym powodem, dla którego kupiłam te książkę, była cena - niecałe 4 zł! :) Żal nie brać.

Rowan jest drugim dzieckiem swoich rodziców w świecie, w którym wolno mieć jednego potomka, a każdy kolejny staje się wyrzutkiem skazanym na śmierć. Dziewczyna żyje w ukryciu: nie może chodzić do szkoły, mieć przyjaciół ani specjalnych implantów soczewkowych, które nie tylko chronią przed szkodliwym promieniowaniem, lecz także są przepustką do społeczności Edenu.

Ziemia od wielu lat jest już martwa. Działania człowieka doprowadziły do wyginięcia wszystkich zwierząt i większości roślin. Pozostała tylko mała enklawa, Eden, w którym schroniła się reszta ocalałych, a którą zarządza Ekopanoptykon, system sztucznej inteligencji stworzony przez genialnego naukowca. Ekopan przejął kontrolę nad całą wcześniej powstałą technologią i zaprzągł ją do pracy na rzecz uleczenia Ziemi. Proces ten potrwa jednak tysiące lat, a ludzie muszą czekać na jego zakończenie w społeczności rządzącej się bardzo surowymi prawami.

Jako drugie dziecko Rowan od szesnastu lat musi ukrywać się przed bezwzględnymi urzędnikami Centrum. Wszystko wskazuje jednak na to, że jej marzenie o posiadaniu implantów i wyjściu z cienia wreszcie się spełni. Rodzice nadludzkim wysiłkiem (i kosztem) organizują dla córki upragnioną przepustkę do legalnego życia. Tylko że coś idzie bardzo nie tak. Teraz Rowan jest nie tylko nielegalna, ale i poszukiwana przez najpotężniejsze siły w Edenie… 

 

Za te dwie książki zapłaciłam niecałe 8 zł (za obie!). Kilka lat temu bardzo chciałam je przeczytać i w koncu mam taka możliwość. :)

Lato 2002 roku. Czekając na powrót rodziców z wielkiego miasta, siedmioletni Szymon układa monety na torach. Nie wie, że jego życie już nigdy nie będzie takie, jak dotychczas.
Kilka dekad wcześniej jego babka, Tośka, wyrusza w podróż, którą zapamięta na zawsze. Wyrwana z bezpiecznego domu dziewczynka trafia do obcego świata, którego zasad musi się nauczyć. Jako dorosła kobieta stanie przed konsekwencją swoich dawnych wyborów.
Losy tych dwojga splatają się w sposób, którego żadne z nich się nie spodziewa. Zmuszeni żyć ze sobą, pomimo różnic, Szymon i Tośka próbują zrozumieć się nawzajem i uwierzyć, że wszystko będzie dobrze.

Każdy czytelnik chyba słyszał o tym autorze. Ja czytam bardzo mało polskich książek, ale masa pozytywnych opinii zachęciła mnie do zapoznania się z twórczością pana Małeckiego. Mam nadzieję, ze się nie zawiodę. :)

Rodzice Eden Munro rozwiedli się już kilka lat temu, i od tego czasu dziewczyna nie widziała swojego ojca. Teraz jedzie z Portland do Santa Monica w Kalifornii, by spędzić lato z nim i jego nową rodziną: żoną i jej trzema synami, z których każdy jest obdarzony silnym charakterem. Najstarszy z nich, Tyler Bruce, to zbuntowany nastolatek o wybuchowej naturze i wybujałym ego, kompletne przeciwieństwo przyrodniej siostry. On i jego paczka biorą Eden pod swoje skrzydła, pozwalając jej doświadczyć zupełnie nowych dla niej przeżyć – imprez, plażowania i… łamania zasad. Tyler pozostaje dla niej zagadką, a im bardziej stara się go rozgryźć, tym mniej o nim wie i tym bardziej czuje, że rodzi się między nimi coś więcej. A przecież nie powinna interesować się swoim przyrodnim bratem w ten sposób. To zakazane!

Na te książki swego czasu panował istny szał ciał! Widziałam je dosłownie wszędzie. Teraz kiedy ten szum nieco opadł, bardzo chętnie się za nie zabiorę i zobaczę na własnej skórze, czy rzeczywiście są tak dobre. Gdyby nie niska cena - 7 zł za sztukę, to pewnie bym się nie skusiła, ale takiej okazji nie mogłam sie oprzeć. :)

Josie Jensen była nieśmiałą trzynastolatką. Miała niezwykły talent: rozumiała muzykę i kochała ją. Pewnego dnia w szkolnym autobusie poznała Samuela Yazziego, osiemnastoletniego Indianina z plemienia Nawaho. Zaczęli rozmawiać, a wraz z kolejnymi spotkaniami, rozważaniami na temat książek i muzyki narodziła się niezwykła przyjaźń. Sam, który w głębi serca odczuwał złość i pretensje do świata, dzięki młodziutkiej Josie odkrył piękniejsze strony życia. Ona opowiadała mu o swoich ulubionych kompozytorach, on jej — o legendach Indian Nawaho. Stali się bratnimi duszami.

Po ukończeniu szkoły Sam wyjechał z miasteczka szukać szczęśliwej przyszłości. Postanowił zostać żołnierzem piechoty morskiej.

Kiedy po latach powrócił do Levan, odkrył, że Josie niewiele się zmieniła, jednak teraz bardzo potrzebuje tego, co kiedyś sama ofiarowała Samowi: akceptacji, rozmowy i wsparcia. A uczucie, które kiedyś narodziło się w szkolnym autobusie, mimo upływu czasu przetrwało i rozkwitło..

Twórczością tej autorki zainteresowałam się za sprawą Prawa Mojżesza, które swego czasu było bardzo popularna książką. Jestem ciekawa tej historii, bo opis brzmi bardzo zachęcająco. :)

John De Vuyst jest redaktorem w wydawnictwie. Szczęśliwie się ożenił z piękną i inteligentną Margą. Pewnego dnia jego spokojne życie gwałtownie się kończy, gdy dostaje dwa tajemnicze listy w języku, który jest mu obcy. Niecałe dwadzieścia cztery godziny później wielka bomba wybucha na drugim piętrze Instytutu Świata Arabskiego w Paryżu, a wkrótce potem dochodzi do potężnej eksplozji w bazylice Świętego Piotra w Rzymie.

Nie tylko świat zewnętrzny ulega zniszczeniu – także życie osobiste Johna staje się najeżone kłopotami, zwłaszcza po tym, gdy Marga dowiaduje się o jego romansie i postanawia się wyprowadzić.

Sprawy nabierają gwałtownego tempa, kiedy de Vuyst odkrywa, że istnieje bezpośredni związek między zaadresowanymi do niego listami i terrorystycznymi atakami nieznanych wtedy jeszcze fundamentalistów.

 

Dwa czynniki, które zadecydowały o zakupie tej pozycji to opis i niska cena - 10 zł. Nie mam jej w najbliższych planach, ale na pewno kiedyś przeczytam. :)

To spotkanie zmieni życie Monique. Młoda dziennikarka dostaje propozycję przeprowadzenia wywiadu z Evelyn Hugo – aktorką, która ma za sobą imponującą karierę w Hollywood. Warunek jest jeden: ta rozmowa nie może zostać opublikowana przed śmiercią artystki. Evelyn opowiada o tym, jak wyrwała się z biedy i trafiła do wymarzonego świata kina. Sława, pieniądze, skandale i blask reflektorów… W Hollywood nikt nie jest bez grzechu. Dlaczego Evelyn ma za sobą aż siedem małżeństw? Kogo kochała naprawdę? Jej życie kryje tajemnice, które nigdy nie powinny trafić na pierwsze strony gazet.

W zeszłym roku wszyscy zachwycali się Daisy Jones & The Six, czyli drugą książka tej autorki, wydana w Polsce. Ta na zdjęciu powyżej ma również mnóstwo pozytywnych opinii, a że styl autorki bardzo przypadł mi do gustu podczas lektury Daisy Jones, to stwierdziłam, że bardzo chętnie zabiorę się za Siedmiu mężów Evelyne Hugo.

Czy ludziom, którzy dopuścili się niewyobrażalnego okrucieństwa, wciąż należy się pomoc i opieka? Bezapelacyjnie tak! Obowiązkiem lekarza jest przeciwdziałanie ludzkiemu cierpieniu. Nawet cierpieniu tych, których skazano za największe zbrodnie w historii.

Doktor Amanda Brown leczyła m.in. osadzonych w słynnym zakładzie karnym Wormwood Scrubs, a później w największym europejskim więzieniu dla kobiet w Bronzefield. W tej niezwykłej książce przytacza intymne, czasem smutne i przerażające, a czasem pełne radości historie pacjentów, dzieląc się doświadczeniami, które ukształtowały ją jako lekarkę i... jako człowieka. Bo nieważne, czego dopuścił się jej pacjent - dopóki będzie tego potrzebował, ona nigdy nie przestanie go leczyć.

Tematyka więziennictwa bardzo mnie interesuje, dlatego tez nie mogłam przejść obok tej pozycji obojętnie. No i kosztowała 7 zł. :)

Niemota. Święta Dziewica. Lodówa... Eleonore zna doskonale te wszystkie wyzwiska. Stara się puszczać je mimo uszu... a raczej stara się nie okazywać, że robią na niej wrażenie. Bo tak naprawdę wolałaby po prostu zniknąć. Może wtedy nie musiałaby słuchać tych wszystkich obelg, które spadają na nią pomimo... a może właśnie dlatego, że stara się być przezroczysta. Nie zawsze tak było. Nieśmiałość Elie to nie przyczyna, ale skutek traumatycznych przejść sprzed kilku lat. Ostatnie, na co dziewczyna ma ochotę, to słuchać głupich uwag pod swoim adresem. Bo wszystkie trafiają ją prosto w serce.

Swego czasu słyszałam całkiem dobre opinie na temat tej książki, więc stwierdziłam, że jak za 7 zł, to się skuszę. :)

Maddie nie jest impulsywna. Ceni ciężką pracę i lubi planować. Ale któregoś wieczora pod wpływem chwili kupuje los na loterię. I, ku własnemu zdziwieniu – wygrywa masę pieniędzy!

W jednej sekundzie Maddie nie poznaje swojego życia. Koniec ze stresowaniem się systemem stypendialnym w college’u. Ni stąd ni zowąd Maddie myśli o wynajęciu jachtu. A bycie w centrum uwagi całej szkoły jest super, dopóki nie zaczynają docierać do niej przykre plotki na jej temat, a przypadkowe osoby proszą ją o pożyczkę. I teraz Maddie nie ma pojęcia, komu można zaufać. Poza Sethem Nguyenem, z którym pracuje w miejscowym zoo. Seth jest miły i zabawny, i chyba wcale nie wie o wielkiej zmianie w życiu Maddie, a dziewczyna jakoś nie ma ochoty nic mu mówić. Co się stanie jednak, jeśli Seth pozna prawdę?

Ta autorka również zyskała spora popularność, a że nie czytałam wcześniej żadnej z jej książek i cena była niska, to stwierdziłam, że czemu by nie spróbować. Z reguły nie czytam tego typu książek, ale czasem mam ochotę na coś lekkiego, więc będzie jak znalazł. :) 


To już wszystko, jestem bardzo ciekawa czy czytaliście którąś z tych książek - jeśli tak, to koniecznie napiszcie mi o niej kilka słów w komentarzu. Życzę wam udanego weekendu i do napisania. :)




Udostępnij

25 komentarzy :

  1. Nie ma to jak widok nowych książek w biblioteczce :). Z wymienionych przez Ciebie pozycji znam tylko "Siedmiu mężów Evelyn Hugo" i byłam zadowolona z tej lektury, chociaż trochę mi brakowało do totalnego zachwytu. Zaciekawiły mnie z kolei dwie książki - "Nieśmiała" i "Lekarka więzienna". Może kiedyś się na nie skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widok super, szkoda tylko że portfel trochę boli. :D
      Już się nie mogę doczekać Siedmiu mężów!
      Jeśli się skusisz na Nieśmiałą i Lekarkę więzienną, to życzę Ci miłej lektury. :)

      Usuń
  2. Ile ciekawych książek! I kilka z nich miało naprawdę świetną promocję, sama też bym się chętnie na taką skusiła. :D Z tych książek przeczytałam tylko "Siedmiu mężów Evelyn Hugo" i bardzo mi się podobała. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Promocja była super - 4 zł za książkę to naprawdę śmieszna cena. :)

      Usuń
  3. Same ciekawe tytuły. Dużo dobrej lektury przed Tobą.
    Pozdrawiam serdecznie i zapraszam w moje skromne blogowe progi. 😊

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak ja lubię takie książkowe zakupy :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Dużo ciekawych książek. Ja przeczytałam "Lekarkę więzienną" i jest bardzo ciekawa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie mam co do niej spore oczekiwania, ale słyszałam że książka jest trochę za bardzo wyidealizowana i to mnie trochę odstrasza od niej.

      Usuń
  6. Ależ ogromny bookhaul! Chyba jeszcze nigdy nie zamówiłam tyle książek (wydaje mi się, że mój rekord to około dziewięciu). Plus; chyba nawet nie widziałam bookhaulu z prawdziwego zdarzenia na blogosferze (albo było to naprawdę dawno), więc fajnie zobaczyć coś świeżego :) Nie znam wszystkich książek, które zamówiłaś i żadnej z nich nie przeczytałam, więc nic nie mogę o nich napisać, jednak "Rdzę" i "Siedmiu mężów Evelyn Hugo" to lektury, które bardzo chciałabym w przyszłości przeczytać :) Pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz, ja sedze w blogowaniu już 5 lat z przerwami i pamiętam że w 2016, 2017 roku było całkiem sporo takich book haulów, natomiast teraz faktycznie nie jest to spotykane na blogach. ;)
      Miejmy nadzieję że zarówno Rdza jak i Siedmiu mężów nam się spodoba. :)
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  7. Siedem mężów.. Też od jakiegoś czasu mnie kuszą, ale brak kasy spowodował, że nie mogłam tak zaszaleć jak ty :) Mam nadzieję, że jeszcze dorwę w takiej cenie tę powieść, bo kusi mnie bardzo. Życzę Ci miłej lektury, a paczka była bardzo obfita w ciekawe tytuły.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Siedmiu mężów akurat nie było w promocji, zapłaciłam za tę książkę około 25 zł, ale dorzuciłam bo w przeliczeniu na całą paczkę i tak mi wychodziło coś koło 10 zł za książkę. :)
      Bardzo dziękuję :)

      Usuń
  8. Nigdy nie zdarzyło mi się złożyć tak dużego zamówienia książkowego, dlatego mogę się tylko domyślać, jakie to uczucie. Życzę cudownych chwil przy zamówionych książkach ;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uczucie super, czas oczekiwania na paczkę bardzo się dłużył. :D
      Dziękuję bardzo :)

      Usuń
  9. Rzeczywiście spora paczka :D Z tych książek znam jedynie Siedmiu Mężów Evelyn Hugo, ale jestem w zdecydowanej mniejszości gdyż książka ta mi się nie podobała.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy ma prawo do własnej opinii, ja mam nadzieję że Siedmiu mężów mi się spodoba. ;)
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  10. Wow, niesamowicie ogromna paczka, a jaka cudowna zawartość! Czasami warto kupić na zapas i na raz, a nie bez sensu się rozdrabniać. Miłej lektury. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. ILe przeróżnych kisążek a jaka radość ;)

    OdpowiedzUsuń

Designed by Blokotek. All rights reserved.