czwartek, 10 listopada 2016

Dwór cierni i róż - recenzja

Tytuł: Dwór cierni i róż
Autor: Sarah J. Maas
Tom: 1
Cykl: A Court of Thorns and Roses
Liczba stron: 524
Wydawnictwo: Uroboros 
 

Zima, las, bezbronna sarna, przyczajony wilk i dziewczyna - łowczyni. 


Feyra od śmierci matki jest głową rodziny. Ona ją karmi i próbuje związać koniec z końcem. Tegoroczna zima jest dla rodziny dziewiętnastolatki bardzo trudna. Od dawna nie jedli porządnego posiłku i jeśli tak dalej pójdzie - wszystkich czeka śmierć głodowa. Podczas jednego z polowań, Feyra nie może uwierzyć w to co widzi - wilk i sarna są w zasięgu ręki i na całe szczęście nie zauważyli jej. Strzela - udało się, przez najbliższych kilka dni jej rodzina będzie mogła się porządnie najeść. Sielanka jednak nie trwa długo - w drzwiach skromnej chatki pojawia się Fae wysokiego rodu, bestia - okazuje się, że ogromny wilk przyszedł po Feyrę, która zabiła jego przyjaciela. Dziewczyna ma jednak wybór - zginąć, albo na zawsze zamieszkać we wspaniałej, pełnej przepychu i bogactwa rezydencji Fae. Za namową ojca oddaje się w ręce wilka. Wkrótce potem lepiej poznaje Tamlina oraz cały jego Dwór. Czy pobyt u Fae będzie aż tak straszny? Czy nawiąże się między nimi nić porozumienia? O co chodzi z tajemniczą chorobą, która dopadła mieszkańców Dworu Wiosny?

Bardzo lubię baśnie, zwłaszcza te Disneyowskie. Piękną i bestię oglądałam już kilkanaście razy i jest to naprawdę przyjemna baśń. Dwór cierni i róż powstał na podstawie Pięknej i bestii. Na początku obawiałam się trochę, że książka będzie zbyt przewidywalna oraz cukierkowata. Myliłam się, bo okazała się rewelacyjną, trzymającą w napięciu i niezapomnianą lekturą, po którą trzeba sięgnąć!

Poznajcie Feyrę - utalentowaną łuczniczkę oraz malarkę, o której życiu zadecydowała jedna jesionowa strzała. Feyra jest zadziorna, dowcipna i bardzo, ale to bardzo odważna. Nigdy nie porzuca ludzi, których kocha. Teraz przedstawiam wam Tamlina - Fae wysokiego rodu, przystojnego faceta, który w mgnieniu oka potrafi zmienić się w bestię. Jest jednak bardzo szarmancką, opiekuńczą i zabawną bestią. xD Ponadto to wspaniały przyjaciel, który dobro innych stawia na wyższym miejscu niż swoje. Nie mogę oczywiście nie wspomnieć tutaj o Lucianie, który był najlepszym przyjacielem Tamlina, zabawnym i uroczym chłopakiem z bardzo smutną historią. Uwielbiam przyjaźń między tymi dwoma Fae w tej książce - są dla siebie jak bracia, jeden jest w stanie wskoczyć w ognień za drugim. <3 To jedna z najlepszych przyjaźni książkowych. Ooo, no i prawie zapomniałam o Rhysie! Jest on najbardziej intrygującą postacią w książce, na początku nie cierpiałam gościa, a pod koniec naprawdę go polubiłam. Jest tajemniczy i zaskakujący, a do tego baardzo przystojny! :D

Dwór cierni i róż czyta się błyskawicznie - zwłaszcza ostatnie kilka rozdziałów. Na początku akcja rozwija się stopniowo i razem z Feyrą poznajemy świat w jakim musi teraz żyć, historie każdego z bohaterów oraz zwyczaje panujące w ich krainie, a także każdą postać - jej cechy i wady. Potem zaczyna się jazda bez trzymanki - akcja pędzi w zawrotnym tempie, jest mnóstwo nieprzewidywalnych momentów oraz sekretów, które wychodzą na jaw. Chyba zrobiłam sobie coś z nadgarstkiem podczas szybkiego przewracania kartek - tyle się działo! xD

Dawno nie czytałam tak wciągającej i porywającej historii. Co więcej - dawno nie czytałam historii z takim wątkiem miłosnym jaki był ukazany tutaj - wszystko działo się stopniowo, bohaterowie poznawali się nawzajem i dopiero potem coś się między nimi zaczęło dziać. Poza tym - baardzo, ale to bardzo shippuję tę parę! :D

Dawka humoru, wartka akcja, ciekawy świat, wspaniale wykreowani bohaterowie, mnóstwo emocji, genialna druga połowa książki - to wszystko sprawiło, że długo nie zapomną o tej pozycji i jest ona jedną z najlepszych w tym roku. Jeśli jeszcze jej nie czytaliście - nadrabiajcie, warto! I szczerze mówiąc według mnie książka mogłaby się zakończyć na jednym tomie, bo oprócz końcowej sceny z Rhysem wszystko zostało nam wytłumaczone (chyba, że o czymś zapomniałam). Baardzo chciałabym znów poczytać o kolejnych przygodach moich ulubionych postaci, ale trochę się boję, że ten drugi tom będzie pisany na siłę. Jednak póki co skupiam się z powrotem na pierwszym i na koniec chciałabym jeszcze raz gorąco wam go polecić - dla fanów Pięknej i bestii, fantastyki, czarujących chłopaków i walecznych bohaterek, ale nie tylko - Dwór cierni i róż będzie strzałem w dziesiątkę!

Moja ocena: 10/10
Udostępnij

30 komentarzy :

  1. Muszę sięgnąć kiedyś po tę książkę, wydaje się być naprawdę wspaniała. Wiele pozytywnych opinii już się na jej temat naczytałam ;)
    Pozdrawiam
    Moment Of Dreams ♥

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam baśnie i bajki <3 <3 <3 <3 <3
    Piękna i Bestia należy do moich najulubieńszych... z kilkadziesiąt razy chyba ją już widziałam xD
    Tę książkę kiedyś przeczytam, MUSZĘ ją przeczytać, bo Piękna i Bestia <3 I lubię takie powoli rozwijające się wątki miłosne! ^_^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hahaha - taa zdążyłam zauważyć, że uwielbiasz baśnie xDD
      W takim razie to książka obowiązkowa dla ciebie! :D

      Usuń
  3. Też trochę obawiam się drugiego tomu, ale póki co czytałam/oglądałam same wychwalające opinię, dlatego może nie będzie tak źle - przynajmniej muszę się trzymać tej myśli ;P Strasznie boje się wątku romantycznego w drugiej części - tego jak autorka go pokieruję, bo coś czuję, że będzie kiepsko i mnie czymś zdenerwuję. Uhhh muszę pisać strasznie niejasno, aby nic nie zaspojlerować ;P W każdym razie pierwszy tom był świetny - podobał mi się nawet bardziej od "Szklanego tronu" i mam nadzieję, że nie przyjdzie mi (nam) długo czekać na kolejny tom :)
    Pozdrawiam!
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze mówiąc to nawet nie wiem na kiedy jest przewidziana premiera drugiej części. ^^ Może nie będzie tak źle, w sumie - trzeba być optymistą, ja jestem strasznie ciekawa co z Rhysem w drugiej części. :D
      Pozdrawiam! ^^

      Usuń
  4. Też ostatnio wstawiłam recenzję tej książki. :D Cóż, moja nie jest aż tak bardzo pozytywna, jak ta Twoja. Chociaż książka podobała mi się. Łowczyni mnie trochę denerwowała na początku, ale Rhys i reszta... ehh <33 ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy ma inny gust, ale fajnie, że jednak podobała ci się ta książka. Feyra była całkiem spoko, nie przeszkadzała mi, a wręcz przeciwnie - lubię ją! xD A chłopcy... ahh cudowni <3

      Usuń
  5. Mam na półce od jakiś 3 miesięcy i tak jak zawsze czytam od razu kiedy kupie jakąś książkę, tak tutaj nie miałam ochoty na czytanie przez tyle czasu:/ Na pewno za niedługo po nią sięgnę!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musisz! Ja też z nią długo zwlekałam, ale kiedy wreszcie zaczęłam czytać... wciągnęłam się na maksa! (pff - po co komu historia starożytnego Rzymu, ja wolę przeczytać Dwór cierni i róż! xDD)
      Pozdrowionka! ^^

      Usuń
  6. Ja kocham tę książkę, ale przeczytałam ją ta szybko, że nie zdążyłam się nią jeszcze nacieszyć. Właśnie planuje przeczytać ją jeszcze raz. :3

    OdpowiedzUsuń
  7. Kocham tę powieść! Jak dla mnie zdecydowanie lepsza niż słynny Szklany Tron. Teraz czekam na II tom, który niedługo wyjdzie u nas. ;-) Pozdrawiam!
    Osobliwe Delirium

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo, niedługo mówisz? Nawet nie wiem kiedy ma być premiera, ale jak niedługo to super! xD
      Mimo wszystko i tak zamierzam przeczytać słynny Szklany tron. :)

      Usuń
  8. Czytałam już kilka recenzji tej książki i chociaż są one czasami różnorodne, to mimo Twojej, jaka naprawdę zachęca, nie jestem przekonana, by ten klimat przypadł mi do gustu. Ale nie mówię też "nie" - może kiedyś sięgnę. ;)
    Piękne zdjęcie!
    Pozdrawiam,
    Ania.

    http://chaosmysli.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie każdy lubi takie klimaty, jednak mimo wszystko polecam. ^^ Może akurat ci się spodoba? :)
      Dziękuję i pozdrawiam! :)

      Usuń
  9. Nominowałam cię do Liebster Award ;) Serdecznie zapraszam do odpowiedzenia na moje pytania!

    http://posrodpolek.blogspot.com/2016/11/liebster-award-1.html

    Pozdrawiam,
    Aelin

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojeej, dziękuję bardzo <3 Postaram się jak najszybciej odpowiedzieć na pytania. :)

      Usuń
  10. Ogromnie ciekawi mnie ta książka, chyba nawet bardziej niż "Szklany Tron" :) I jeszcze ta inspiracja Piękną i Bestią! Koniecznie muszę sięgnąć po "Dwór Cierni i Róż", tylko słyszałam, że ta seria ma mieć chyba sześć (albo osiem?) tomów i to trochę osłabiło mój entuzjazm.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja teraz rozglądam się za Szklanym tronem, bo mam ochotę przeczytać więcej książek tej autorki.
      Powiem ci, że trochę mnie zdziwiłaś tą informacją o tak dużej liczbie tomów. Jak dla mnie wszystko mogłoby się zgrabnie zakończyć na pierwszym, góra na drugim tomie, ale sześć?! Trochę dużo...

      Usuń
  11. Póki co muszę w końcu przeczytać "Szklany tron", bo już od pół roku wisi na mojej liście książek do przeczytania i ... wisi xD Nie ma kiedy przeczytać i za co kupić niestety :D
    Mam nadzieję, że bardzo mi się spodoba i moje oczekiwania zostaną spełnione, wówczas może pomyślę o "Dworze cierni i róż" :)
    Kasia z Kasi recenzje książek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hahaha, taak też tak mam ze Szklanym tronem - wisi i wisi na liście książek do przeczytania. xD
      Ja polecam ci Dwór mimo wszystko - nawet jeśli Szklany tron nie spodobałby ci się - bo jednak Dwór cierni i róż to zupełnie inna historia. :)

      Usuń
  12. Uwielbiam Piękną i Bestię, ale mimo wszystko jakoś nie mogę zmusić się po sięgnięcie po tę książkę :) Jestem ciekawa samej autorki, bo nie czytałam z jej pióra jeszcze nic, w następnym roku chciałabym to zmienić (wątpię, by udało się do końca tego).

    Pozdrawiam, Jabłuszkooo ♡
    SZELEST STRON

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A może jednak się przełamiesz i poczytasz Dwór...? ^^ Jeszcze jak lubisz Piękną i bestię, to już w ogóle pozycja obowiązkowa! xD
      Pozdrawiam! ^^

      Usuń
  13. Czytałam wiele o tej książce i chętnie bym ją ,,kiedyś'' przeczytała. Bo lista książek, które mam przeczytać wciąż rośnie ;)
    Nominowałam cię do LBA!
    Zapraszam:)
    KLIK i przenosisz się do LBA ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hahah, skąd ja to znam :D
      Dziękuję bardzo za nominację! <3

      Usuń
  14. Jesuzmarja! A ja tego nie komentowałam? x.x Mam dziwne przeczucie, że już tu byłam, ale no, będę jeszcze raz xD
    Książka mi się podobała - ale jakiegoś szału nie dostałam - choć, autorka ma lekki styl pisania :)
    Tamlina polubiłam najmniej z tej pięknej trójcy - jaką tworzyli Rhysand, Lucien i złotowłosy :'))) Lucien był strasznie śmieszny xD Ale moje serducho podbił Rhysand <33333
    Też wydaje mi się, że jeden tom byłby wystarczający - a podobno ma być ich z 6 czy 8 nawet xD
    Pozdrawiam! :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hahah przy twoich komentarzach zawsze się śmieję xDD
      Ja najbardziej lubię Tamlina i Luciena, ale Rhys był też całkiem spoko xD
      Raaany! 6 czy 8 tomów!? No lekka przesada chyba...
      Pozdrowionka! ^^

      Usuń
  15. Póki co przede mną jeszcze Szklany tron, ale być może jednak najpierw złapię za Dwór cierni i róż, skoro tak wychwalasz <3
    Mam nadzieję, że będzie tak cudowna, jak mówisz :D
    Kasia z Kasi recenzje książek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zabieraj się szybciutko, bo jest to genialna książka! <3 A Szklany tron planuję przeczytać w 2017, bo też jeszcze przede mną. :)

      Usuń

Designed by Blokotek. All rights reserved.