sobota, 19 listopada 2016

W ramionach gwiazd - recenzja


Tytuł: W ramionach gwiazd
Autor: Amie Kaufman, Megan Spooner
Tom: 1
Cykl: Starbound
Liczba stron: 483
Wydawnictwo: Otwarte

Przeczytałam tą książkę w lipcu, a recenzuję dopiero teraz - brawo ja! xD

Lilac jest córką najbogatszego człowieka w całej galaktyce. Tarver natomiast młodym żołnierzem. Wydawać by się mogło, że ich ścieżki się nie łączą. Jednak dzieje się inaczej. Coś zupełnie nieprawdopodobnego - Ikar, największy, najwspanialszy prom kosmiczny w całej galaktyce, na którego pokładzie znajduje się ta dwójka, rozbija się. Jedyni ocalali to Lilac i Tarver, którzy przeżyli dzięki wiedzy Lilac i umiejętnościom Tarvera. Obydwoje uciekli z upadającego Ikara za pomocą kapsuły i rozbili się na nieznanej im planecie. Wszystko wygląda obco, ale jednocześnie znajomo. Dlaczego planeta jest niezamieszkała? Czy ktoś przybędzie im na ratunek? O co chodzi z tajemniczymi wizjami, które zaczynają ich nękać na planecie?

Zacznijmy od bohaterów! :) Lilac na początku książki była okropnie nieznośna i irytująca. Była idealnym przykładem tego, jak nie należy się zachowywać kiedy zostajesz uwięziony w jednaj małej kapsule z obcym człowiekiem, a potem lądujesz na obcej planecie. Zachowywała się jak rozpuszczona pannica z bogatego domu - ona wie wszystko najlepiej, należy jej bezwzględnie słuchać, bo jak nie... No cóż na bezludnej planecie raczej nie bardzo ma się prawo grozić i straszyć bogatym tatusiem, karą i tak dalej panno LaRoux. Takie zachowanie odstrasza czytelnika od książki, bo kto by chciał czytać o marudnej księżniczce z wielkim ego? Na szczęście, potem Lilac robi się coraz bardziej ogarnięta, a pod koniec jest nawet bardziej ogarnięta niż Tarver. To była wielka przemiana i wyszła wszystkim na dobre.

Przez praktycznie całą książkę byłam święcie przekonana, że imię chłopaka to Traver, aż tu nagle dobrze się wpatrzyłam i przeczytałam Tarver - głupio, tamto imię dużo bardziej mi się podobało. xD Ale oprócz tego dziwnego imienia to był to bardzo ogarnięty chłopak, który nie załamywał się tylko działał. A przede wszystkim myślał. W odróżnieniu do tego co na początku wyprawiała Lilac, Tarver zachował zimną krew i za wszelką cenę starał się przeżyć i ocalić siebie oraz dziewczynę.Potem pewne wydarzenie sprawiło, że trochę się podłamał i nie działał już tak dokładnie jak wcześniej, ale był postacią, której nie mam nic do zarzucenia. Chociaż szczerze mówiąc to jest mi on trochę obojętny, jednak bez niego Lilac by sobie nie poradziła na bezludnej planecie.

W książce rozdziały są przeplatane fragmentami przesłuchania Tarvera co było ciekawym zabiegiem i dostarczało nutki tajemnicy całej opowieści, bo pytania, które podczas przesłuchania padały, były intrygujące i zachęcały do dalszego czytania, aby poznać na nie odpowiedzi oraz okoliczności, w których doszło do zaistniałych sytuacji. Rozdziały są dość krótkie, a styl autorek jest przyjemny i prosty, przez co jeszcze lepiej czyta się książkę.

W ramionach gwiazd to ciekawa i wciągająca historia z wieloma zwrotami akcji oraz zaskakującymi momentami.To jedna z tych książek, których nie odłożysz na długo, bo zawarta w nich historia przyciąga cię do siebie i intryguje. Było kilka wzruszeń i śmiesznych scen, oraz nie obyło się bez wątku romantycznego, który jak dla mnie był okropnie przewidywalny i rozwinął się tak jakoś nagle i szybko. Jednak uważam, że warto rozejrzeć się za tą pozycją, bo jest wciągająca, ciekawa, oraz nie łatwo o niej zapomnieć. Ja bardzo miło spędziłam przy niej czas i nieźle się bawiłam podczas czytania. Polecam! :)

Moja ocena: 8/10

Udostępnij

12 komentarzy :

  1. Mnie jakoś nie ciągnie do tej książki. Też pewnie bym przeczytała to imię jak Ty. :DD
    Jools and her books

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie jest to zła książka, wręcz przeciwnie - może jednak kiedyś się skusisz? :)

      Usuń
  2. Też tak mam, że piszę recenzję parę miesięcy po przeczytaniu (z wakacji mam chyba jeszcze 5 książek) Ups. :D Ale recenzja bardzo ciekawa, sama cały czas się jeszcze zastanawiam, czy przeczytać, ale jak wpadnie w moje ręce na pewno chętnie przeczytam tę historię.
    Pozdrawiam WiktoriaCzytaRazemZWami

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ehh, ten czas tak szybko leci, nawet recenzji nie ma kiedy napisać xD
      Przeczytaj, polecam! :)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  3. Wiesz, słyszałam strasznie dużo opinii o tej książce - i każda była inna xD
    Znaczy, ogólnie ludzie ją polecają - ale ta pannica strasznie mnie odstrasza!
    Bo wiesz, ja ogólnie mam zawsze problem, żeby polubić główną bohaterkę - a co dopiero, kiedy to rozpieszczona bogaczka? Widzisz i nie grzmisz!
    No więc jak na razie sobie ją podaruję - ale i tak pewnie do niej wrócę xD
    Kobieta zmienną jest! :')
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Noo - Lilac była straszna! -,-
      Na szczęście nie cały czas była taka rozkapryszona - potem zrobiła się nawet okej (i co bezludne planety potrafią robić z ludźmi? xD).
      Hahah dokładnie! :D

      Usuń
  4. Książka w pewnym stopniu mnie ciekawi, jednak nie na tyle, żeby od razu się za nią zabierać. I tak jak zawsze lubię mieć na swojej półce tytuły, które zamierzam za jakiś czas przeczytać, tak tej nie miałam jeszcze okazji upolować.

    ksiazki-recenzje-czytelnicy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też mam na swojej półce kilka nieprzeczytanych tytułów i jakoś nie mam czasu żeby się za nie zabrać.
      Powodzenia w polowaniu na tą książkę! :)

      Usuń
  5. Przeczytałam może z 10 stron tej książki we wrześniu i przez obowiązek recenzji innej książki musiałam ją odłożyć. Mam nadzieję, że juz za kilka dni się za nią zabiorę bo nie mogę sie już doczekać :)
    Pozdrawiam
    onlybooks-jdb.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że uda ci się wrócić do czytania, bo warto! :)
      Pozdrawiam! ^^

      Usuń
  6. Uwielbiam tę książkę <3 Bardzo się w nią wciągnęłam i już nie mogę się doczekać kolejnych tomów.
    Obserwuję ;)

    bookwithhottea.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmmm, ja uważam że w sumie ten jeden tom spokojnie wystarcza. No i jak na razie to nie spieszy mi się do kolejnych., :)
      Dziękuję! ^^

      Usuń

Designed by Blokotek. All rights reserved.