poniedziałek, 15 maja 2017

Lato Eden - recenzja

Tytuł: Lato Eden
Autor: Liz Flanagan
Tom: 1
Cykl: -
Liczba stron: 312
Wydawnictwo: IUVI

Jess i Eden są najlepszymi przyjaciółkami, pomimo różnic między nimi - Jess jest nieśmiała gotką, a Eden popularną i lubianą dziewczyną. Obie nawzajem się uzupełniają i wiedzą o sobie wszystko. No... prawie wszystko. Pewnego dnia Eden znika i Jess nie ma pojęcia dlaczego. Rozpoczyna się poszukiwanie zaginionej dziewczyny, a w umyśle Jess rodzą się pytania: Dlaczego Eden uciekła? Czy ona w ogóle żyje? Czy sobotnia impreza, na której doszło do kilku nieprzyjemnych rzeczy ma jakiś związek z zaginięciem dziewczyny? W trakcie poszukiwań najlepszej przyjaciółki, Jess odkrywa przed czytelnikami nie tylko swoje tajemnice, ale również sekrety zaginionej przyjaciółki. Czy uda się odnaleźć Eden?
Każda okładkowa sroka na pewno zwróci uwagę na tą piękną okładkę. Tak było też w moim przypadku - okładka bardzo mi się spodobała, a klimat tej książki wydał mi się idealny na majowe dni. I powiem wam, że to z pozoru może się wydawać zwykła książka dla młodzieży, ale jednak ma w sobie drugie dno i porusza trudne i ważne tematy takie jak przemoc, czy zaginięcie bliskiej osoby, brak akceptacji...

Jess jest główną bohaterką tej historii i poznajemy ją w dniu kiedy jej najlepsza przyjaciółka znika. Potem śledzimy przebieg akcji w czasie teraźniejszym, oraz poznajemy przeszłość bohaterek, która odcisnęła na nich piętno i zostawiła pewne obrazy, które zapamiętają jeszcze przez długi czas. Jess wydaje się naprawdę fajną dziewczyną oraz wspaniałą przyjaciółką. Co do Eden - była niesamowitym wsparciem dla Jess, ale jednak momentami irytowała mnie swoim zachowaniem, które opisywała Jess na kartach tej powieści.
Lato Eden to historia, którą czyta się w błyskawicznym tempie. Autorka pisze bardzo przyjemnym językiem i wciąga czytelnika w realia jej książki. Kiedy już raz zaczniesz czytać, nie oderwiesz się tak łatwo. Jednak - jak już pisałam wcześniej - nie zaliczyłabym tej książki (mimo jej lekkiego stylu) do lektur na jeden wieczór, przy których możesz się zrelaksować i odpocząć - przez tematy które porusza. Tak naprawdę to smutna historia, której warto poświęcić uwagę.

Podsumowując - Lato Eden to bardzo dobra książka nie tylko dla nastolatków, myślę, że troszkę starszym czytelnikom również powinna przypaść do gustu. Idealnie nadaje się na ciepłe majowe dni (hurra - wreszcie zrobiło się cieplej! :D) do poczytania gdzieś na tarasie czy balkonie. To historia o wielkiej sile przyjaźni, która jest w stanie przezwyciężyć wszystko. Polecam! :)

Moja ocena: 8/10

Za egzemplarz serdecznie dziękuję wydawnictwu IUVI

Udostępnij

30 komentarzy :

  1. Książka jakoś specjalnie mnie nie zainteresowała, choć na pewno ją zapamiętam.
    Pozdrawiam!
    http://sunny-snowflake.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak, tak, tak! Coś czuję, że mi również się spodoba!
    Zaczytanego!

    OdpowiedzUsuń
  3. Po przeczytaniu opisu od razu miałam wielki wykrzyknik w głowie z napisem Papierowe miasta. Mam nadzieję, że nie będzie ona ich podróbką.:(
    A książkę będę miała okazję przeczytać już niedługo, bo biorę udział w booktourze, właśnie z nią w roli głównej.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czytałam Papierowe miasta i wydaje mi się ze to jednak inna historia niż Lato Eden,także spokojnie. :D
      Ooo to super! :)

      Usuń
  4. Piękne zdjęcia i świetna recenzja ;)
    Co do książki - aktualnie ją czytam i bardzo mi się podoba :) Tak jak mówisz - idealna na te majowe dni :D

    zabookowanyswiatpauli.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Opis naprawdę intryguje *.* Chyba muszę ją zdobyć, sama okładka jak napisałaś przyciąga sroki :)

    Pozdrawiam, Jabłuszkooo ♡
    Szelest Stron

    OdpowiedzUsuń
  6. Na pewno przeczytam :)
    Bardzo mnie zaciekawił Twój blog, zostaję na dłużej! :)

    Obserwuję!

    Zapraszam do mnie http://nie-oceniam-po-okladkach.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Fabuła średnio mnie zainteresowała, ale twoja recenzja jak najbardziej.

    http://weruczyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale piękna synchronizacja, dopiero co ją skończyłam XD

    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jak ja dawno tutaj nie zaglądałam! Muszę nadrobić zaległości. Co do Lata Eden to bardzo mnie ciekawi i juz niedługo mam zamiar się za nią zabrać
    Pozdrawiam
    http://onlybooks-jdb.blogspot.com/2017/05/krol-krukow.html

    OdpowiedzUsuń
  10. okładka jest śliczna, ale jak dla mnie zabrakło tej książce czegoś głębszego. pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja uważam że przyjaźń między bohaterkami to mocny plus w tej książce. :)

      Usuń
  11. Mam straszną ochotę na te książkę, więc może uda się ją kiedyś dorwać :D
    A okladka jest piękna <3

    OdpowiedzUsuń
  12. Ostatnio coraz częściej trafiam na tę książkę. Jedni polecają, drudzy wręcz przeciwnie. Ja akurat i tak mam na nią ochotę, więc obym znalazła dobrą okazję, aby ją przeczytać! :D

    Obsession With Books

    OdpowiedzUsuń
  13. Ostatnio wszędzie ją widzę i tak jak zazwyczaj to wydawnictwo mnie nie przyciąga, tak teraz na Lato Eden mam wielką ochotę :D
    Pozdrawiam :)
    Niebieskie Iskry

    OdpowiedzUsuń
  14. Planowałam ją przeczytać, ale spotykam się z bardzo skrajnymi opiniami o niej i jestem po trosze rozdarta. Hmmm... Jeszcze się zastanowię. A okładka jest piękna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co do okładki zgadzam się w stu procentach. Początkowo czytałam same pozytywne opinie, ale teraz zaczęłam czytać też te negatywne. I w sumie to chyba jest tyle samo zwolenników, co przeciwników. Xd

      Usuń

Designed by Blokotek. All rights reserved.