środa, 11 lipca 2018

Najbardziej wzruszająca książka roku? | Normalni inaczej

Z reguły nie wzruszam się przy czytaniu książek. Zabierając się za Normalnych inaczej nie oczekiwałam jakiejś porywającej lektury, liczyłam bardziej na coś, co pozwoli mi przyjemnie spożytkować wolny czas. Spodziewałam się, że będzie to kolejna z wielu młodzieżówek, o której szybko zapomnę. I wiecie co? Książka Tammy Robinson całkowicie mnie pochłonęła, wzruszyła, oraz okazała się jedną z lepszych powieści jaką miałam okazję przeczytać w tym roku.


Maddy nie jest jak inne nastolatki. Jej życie to głównie praca oraz opieka nad młodszą, autystyczną siostrą, którą dziewczyna kocha najbardziej na świecie. Bohaterka nie ma czasu na spotkania z przyjaciółmi - zresztą przyjaźni się właściwie tylko z jedną osobą - kolegą z pracy. Kiedy któregoś dnia poznaje Alberta, nie wie, że chłopak wywróci całe jej życie do góry nogami i nieodwracalnie ją zmieni.

Albert musi żyć ze świadomością, że jego ojciec nigdy go nie doceni. Choć bardzo się stara mu przypodobać, nie potrafi dostrzec uznania w oczach taty. Chłopak pragnie wyprowadzić się z domu i zacząć żyć na własny rachunek. Spotkanie z Maddy okaże się najlepszą rzeczą jaka mu się przydarzyła.

"Normalni inaczej" to historia o tym, że każdy może znaleźć miłość i każdy może pokochać, nawet jeśli wszystko sprzysięga się przeciwko niemu. To magiczna opowieść o ludzkich sercach, która złamie serce także tobie.


Powieść Tammy Robinson wciąga już od pierwszych stron. Autorka ma niesamowicie lekkie pióro, zachowania postaci, które stworzyła są naturalne i niewymuszone. Powiem wam szczerze, że jest to jedna z najlepiej napisanych książek, jeśli chodzi o styl pisania, jakie do tej pory czytałam. Historia pokazana w powieści wydaje się tak naturalna, że z olbrzymią łatwością możemy sobie ją wyobrazić w rzeczywistości. To niezwykłe, jak Robinson prowadzi narrację - wszystko wygląda naturalnie, bez problemu możemy wczuć się w historię Maddy i Alberta.

Maddy i Albert... Każde z nich dźwiga swój prywatny bagaż doświadczeń, każde z nich m swoje własne problemy z którymi musi się zmierzyć. Maddy  ma młodszą siostrę Bee, która ma autyzm. Dziewczyna kocha ją jak nikogo innego, nie przeszkadza jej choroba siostry, traktuje to jak najbardziej naturalną rzecz na świecie, nie patrzy na Bee przez pryzmat choroby. Albert zawsze stał w cieniu swojego brata. Jego ojciec nigdy nie wyraził się o nim z szacunkiem - zawsze znajdował jakiś powód aby mu dokuczyć. Matka chłopaka większą część dnia spędza w maleńkim pokoiku - pralni i choć widzi jak jej mąż traktuje ukochanego syna, niewiele robi aby temu zapobiec. Maddy  i Albert wspierają się wzajemnie - każde z nich potrafi zrozumieć tą drugą osobę. Relacja jaka stopniowo tworzy się między nimi jest czymś pięknym i niezwykłym. Nie będzie przesadą jeśli powiem wam, że ta dwójka tworzy jedną z najlepszych par literackich, o jakich do tej pory czytałam.


Tammy Robinson pieruńsko mnie zaskoczyła. Końcowe strony jej powieści były zupełnie nieprzewidywalne i zaskakujące. To właśnie te ostatnie rozdziały wywołały u mnie wzruszenie. Przyznaję się bez bicia Normalni inaczej wzruszyli mnie do łez - nie pamiętam kiedy ostatnio jakaś książka wywołała u mnie takie emocje. Powieść Robinson jest po prostu piękna. Na skrzydełku okładki tej książki jest napisane: "Dla każdego kto pokochał "Gwiazd naszych wina" i "Zanim się pojawiłeś"." Podpisuję się rękami i nogami pod tym zdaniem - jeśli powieść Greena, czy też Moyes podobały wam się, to po prostu nie ma bata - musicie przeczytać Normalnych inaczej.

Jestem pewna, że kiedyś wrócę do tej powieści. To jedna z najpiękniejszych książek jakie przeczytałam w tym roku. Pióro i styl autorki są niesamowicie lekkie i przyjemne. Robinson sprawiła, że jej historia wydała mi się niezwykle naturalna i rzeczywista. Opowieść o Maddy i Albercie niesamowicie mnie poruszyła, wciągnęła od pierwszych stron i jestem pewna, że długo o niej nie zapomnę. To przepiękna powieść o miłości, poświęceniu, przyjaźni, marzeniach, bólu... Nie możecie przejść obok niej obojętnie, to jedna z najbardziej wartościowych i wzruszających powieści, jakie przeczytałam. Całkowicie zgadzam się ze zdaniem z opisu książki - "To magiczna opowieść o ludzkich sercach, która złamie serce także tobie". Gorąco polecam!  


Za książkę dziękuję wydawnictwu IUVI :)


Udostępnij

15 komentarzy :

  1. Bardzo chcę przeczytać tę książkę. Mam nadzieję, że uda mi się ją upolować. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo mnie zachęciłaś do przeczytania tej książki. Lubię Gwiazd naszych wina i Zanim się pojawiłeś więc pewnie i mi przypadnie do gustu.
    Pozdrawiam :)
    https://life-ishappiness.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę. :) Jeśli lubisz te książki, to Normalni inaczej na pewno ci się spodobają. ;)

      Usuń
  3. Och, książka wydaje się naprawdę ciekawa, choć może nieco nie w moim stylu. Aczkolwiek spróbuję po nią sięgnąć :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto spróbować - mam nadzieję, że się nie rozczarujesz. ;)

      Usuń
  4. Będę musiała przeczytać - bardzo mnie zaciekawiłaś :)
    http://whothatgirl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie słyszałam wcześniej o tym tytule, jednak Twoja recenzja sugeruje, że jest to coś co wpasowuje się w moje gusta. ;))

    biblioteka-wspomnien.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niedawno wyszła ta książka, ale o dziwo było o niej w sumie dość cicho, więc nic dziwnego że o niej nie słyszałaś.
      Mam nadzieję, że ci się spodoba. ;)

      Usuń
  6. Czytałam niedawno i na samą myśl o niej jest mi smutno :( Nie mam pojęcia jak można było napisać taką historię. Mimo że początkowo schematyczna, dalsze rozdziały mnie rozbrajały emocjonalnie!
    POCZYTAJ ZE MNĄ

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie jedna z lepszych książek jakie czytałam w tym roku <3 Wspaniała historia <3

      Usuń
  7. Właśnie ją czytam i mam podobne odczucia, dotyczące pióra autorki: jest niesamowicie lekkie i przyjemne. Czytam również ,,Srebrną dziewczynę" od tego samego wydawnictwa i jest zdecydowanie przeciwnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Srebrna dziewczyna to totalna porażka - życzę ci wytrwałości w czytaniu tego. :/

      Usuń
  8. Gdybym nie przeczytała Twojej recenzji, nie wiedziałabym, że ta książka wywołuje takie pozytywne opinie :) Mam ją na półce, więc na pewno przeczytam :)

    Pozdrawiam, Goszaczyta :*

    OdpowiedzUsuń

Designed by Blokotek. All rights reserved.