sobota, 7 stycznia 2017

Skaza - recenzja


Tytuł: Skaza
Autor: Cecelia Ahern
Tom: 1
Cykl: Skaza
Liczba stron: 448
Wydawnictwo: Akurat

Wszyscy mamy wady.

Celestine zostaje Naznaczona. Dziewczyna zrobiła coś za co bezduszny Trybunał z sędziom Crevan'em na czele okrutnie ja ukarał. Jej życie już nie będzie takie jak wcześniej - czekają ją liczne ograniczenia i zakazy. Będzie musiała przywyknąć do krzywych spojrzeń i kąśliwych uwag od osób bez skaz. Chyba, że... Chyba że postanowi zbuntować się przeciwko okrutnemu traktowaniu ludzi, którzy za jeden swój błąd, muszą płacić do końca życia. Tylko czy Celestine ma jakąś szanse, kiedy każdy jej ruch jest obserwowany i nie może nikomu zaufać? Czy znajdzie sojusznika i jaka jest jej historia? Jakim cudem grzeczna i idealna dziewczyna w ogóle otrzymała piętno?

Skaza to wciągająca historia, która otwiera nam oczy na pewne sprawy. Pokazuje, że nie ma ludzi idealnych - każdy ma jakieś wady, każdy popełnia błędy. Ważne jest to, żeby nie skreślać kogoś, przez zrobienie jednej głupiej rzeczy. Ważne jest dawanie drugiej szansy i zrozumienie drugiej osoby. Nie mamy prawa nikogo osądzać, bo sami nie jesteśmy idealni. Niektórzy o tym zapominają - kiedy patrzą na drugiego człowieka widzą jego porażki i błędy z przeszłości, nie zapominają o nich i oceniają kogoś na podstawie tego co  kiedyś zrobił, nawet nie znając powodów jego decyzji. Ta książka opowiada o wykluczeniu innej osoby przez zrobienie czegoś, co nie jest dobrze widziane i akceptowane w środowisku - nawet jeśli chodzi o zwykłą błahostkę. Ta historia ma nam otworzyć oczy i zwrócić naszą uwagę na to, że mamy wady, ale najważniejsze jest ich zaakceptowanie i nie ocenianie innych na podstawie tego co kiedyś zrobił - nie skreślajmy nikogo przez jedną pomyłkę.

Styl autorki jest bardzo przyjemny - książkę czyta się błyskawicznie, akcja jest wartka i wciągająca. Główna bohaterka chwilami mnie denerwowała, zwłaszcza wtedy kiedy użalała się nad swoim losem, ale na szczęście potem się ogarnęła i było już tylko lepiej. A swoim czynem już na początku zyskała sobie moją sympatię, która pozostała aż do końca mimo tego, że były momenty, w których mnie irytowała. Celestine była odważna i potrafiła wyjść z tłumu, aby zrobić coś co uważała za słuszne. Była silna, nie tyle co pod względem fizycznym, ale psychicznym. Nie poddawała się, a przeszła przez piekło.

Autorka stworzyła świat, w którym jedna pomyłka potrafi zniszczyć twoje życie już na zawsze. To przerażające wizja świata, w którym nikt nie chciałby żyć. Przez przeczytanie Skazy możemy lepiej przyjrzeć się własnym błędom i zrozumieć, że to co było - minęło, trzeba podnieść głowę wysoko i iść naprzód, zapomnieć o porażkach - skupić się na zwycięstwach. Skaza to książka poruszająca ważne tematy - takie jak akceptacja drugiego człowieka, tolerancja i wyrozumiałość. Były sceny, na których się wzruszyłam, oraz czułam gniew i niesprawiedliwość - podobnie jak Celestine. Nie brakowało również momentów brutalnych, które pokazywały jakie świństwo człowiek jest w stanie zafundować drugiej osobie. Uważam, że warto rozejrzeć się za tą pozycją i przeczytać ją. Nie jest to kolejna młodzieżówka, z którą przyjemnie spędzicie czas, ale dość szybko zaginie w tłumie innych czytanych książek. Ta historia zostaje w głowie na dłużej. Naprawdę warto - nie pożałujecie!

Moja ocena: 8/10
Udostępnij

18 komentarzy :

  1. Od jakiegoś czasu Skazana chodzi mi po głowie, kto wie, może to właśnie dzięki Tobie ją przeczytam! Pozdrawiam! https://faanbook.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Książka wydaje się warta przeczytania. Może kiedyś napotkam ją na mojej czytelniczej drodze.

    http://weruczyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Wydaje się być intrygująca, ale jednocześnie trochę schematyczna. Może kiedyś po nią sięgnę, ze względu na dobrą ocenę, jak na razie jednak mam zbyt wiele zaległości książkowych.

    Pozdrawiam, Poszukiwaczka Książek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trochę schematyczna jest, ale mimo wszystko, warto przeczytać. :)
      Pozdrawiam! ;)

      Usuń
  4. Książka od dłuższego czasu mnie ciekawi :D Jak widzę, jest warta przeczytania :D Bardzo podoba mi się tu to, że nie dosć, że jest to fantastyka (*.*) to jeszcez porusza ważne tematy :D Jak tylko nadarzy się okazja to an pewno się za nią zabiorę :D
    Buziole :*
    pomiedzy-wersami.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie - fantastyka + poważniejsze tematy dało naprawdę ciekawą mieszankę. :)
      Powodzenia! xD

      Usuń
  5. Uwielbiam Love, Rosie tej autorki, więc chętnie sięgnę i po tę książkę, zwłaszcza, że niesamowicie mnie ciekawi! W takim kierunku chyba jeszcze autorka wcześniej nie poszła, więc interesuje mnie, jak jej to wyszło. ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też bardzo lubię Love Rosie - zarówno książkę, jak i film. :) Innych książek tej autorki nie czytałam, ale z tego co kojarzę, to pisze ona raczej obyczajówki/romanse, a więc ta książka z takiego gatunku to coś nowego od pani Ahern. :D
      Pozdrawiam! :)

      Usuń
  6. Czytałam już kilka książek tej autorki, muszę przyznać, że podoba mi się jej styl, więc może wkrótce sięgnę również po "Skazę" :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie mam ochoty na tę książkę. Nie czytam już takich powieści niestety ;D.


    papierowe-strony.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam te książkę ♥ Bardzo lubię takie powieści, więc sięgając po nią, wiedziałam że przypadnie mi do gustu ;)
    Pozdrawiam
    Moment Of Dreams ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też liczyłam na to, że mi się spodoba i nie zawiodłam się. :)
      Pozdrawiam! ;)

      Usuń
  9. Akurat mama jest zainteresowana tą książką, a więc będę miała okazję ją przeczytać :D
    Dodatkowo po Twojej recenzji myślę, że bardzo mi się spodoba ^^
    Pozdrawiam!

    guide-to-the-world-of-books.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, miłego czytania tobie i mamie życzę. :)
      Mam nadzieję że Ci się spodoba. :D

      Usuń

Designed by Blokotek. All rights reserved.