niedziela, 15 stycznia 2017

Pojedynek - recenzja


Tytuł: Pojedynek
Autor: Marie Rutkoski
Tom: 1
Cykl: Niezwyciężona
Liczba stron: 380
Wydawnictwo: Feeria Young

Ona - córka generała Trajana, jednego z najlepszych dowódców Valoriańskich, bogata arystokratka, która jest niezwykle przebiegła i inteligentna. On - niewolnik, który tęskni za wolnością i własnym krajem, niezwykle sprytny i odważny. Co wyniknie z tej znajomości? 

Kestrel postanawia kupić niewolnika. Udaje jej się to, chociaż wydaje na niego mnóstwo pieniędzy. Dziewczyna nawet nie przypuszczała, że mogłaby poczuć do niego coś więcej. Jednak czy może poświęcić dobro kraju dla własnego szczęścia? Czy może zdradzić własny lud? Co wybierze dziewczyna - Arina - niezwykłego mężczyznę, czy kraj, który kocha? I wreszcie - kto jest tym dobrym, a kto tym złym? Po której stronie staną Kestrel i Arin?

Może słyszeliście ostatnio coś o tej serii, ponieważ nie tak dawno zrobiło się o niej trochę głośniej, przez to, że Feeria Young nie zamierza wydać w Polsce trzeciego tomu. Teraz coraz częściej spotykam się z recenzjami tych właśnie książek, mnóstwo osób je zachwala i nie może pogodzić się z tym, że trzeciej i ostatniej (!) części u nas nie będzie. Po lekturze obydwu tomów, muszę wam powiedzieć, że całkowicie zgadzam się z tymi opiniami - ta historia jest niesamowita!

Marie Rutkoski (czy tylko ja myślałam, że to jest facet? xD) wykreowała świat, w którym pełno jest intryg, kłamstw i sekretów. Spotkacie się tu również z bogatymi rezydencjami, balami, przepychem i luksusem, lecz nie braknie i tej ciemnej strony mocy - niewolnictwa, wojen i zabijania. Klimat jaki czuje się podczas czytania jest wyjątkowy - po prostu czujesz się jakbyś rzeczywiście tam był/a i przeżywała to wszystko. Ta historia mocno wciąga i zaskakuje, pełno w niej tajemnic i przebiegłych posunięć.

Arin to cudowny facet! Jest odważny, inteligentny, sprytny i taki... męski. xD Ehh ja bym się chętnie zamieniła z Kestrel, byle by go poznać. :D Owiany jest nutką tajemnicy, a to jeszcze bardziej zachęca do czytania. Kestrel to cholernie przebiegła dziewczyna - mimo młodego wieku, potrafi myśleć, słyszeć i widzieć jak najlepszy szpieg - nic nie umknie jej uwadze. Wysnuwa wnioski z tego co widziała i wymyśla różne chytre plany. Jest twardsza niż nie jeden chłopak! We dwójkę stanowią naprawdę zgrany duet i czuć chemię między nimi - oboje dążą do wybranych celów i nigdy się nie poddają.

Wielka szkoda, że trzeci tom nie pojawi się u nas, tym bardziej, że jest on tym finałowym, a drugi skończył się w takim momencie, że muszę poznać dalsze losy bohaterów! :) Mimo to, i tak zachęcam was do tej serii, ze względu na klimat, elementy zaskoczenia, których tutaj nie brakuje, bohaterów, oraz cały ten świat, który stworzyła autorka. I pomimo tego, że okładki tych książek są paskudne - na okładce Pojedynku ta dziewczyna wygląda jakby bardzo bolała ją głowa i już ledwo siedzi w tej sukni - to treść jest świetna i ta historia zostaje w głowie na dłużej. Polecam! :)

Moja ocena: 9/10
Udostępnij

25 komentarzy :

  1. O dziwo nie słyszałam o tej książce, jednak wydaje mi się dosyć ciekawa, może w przyszłości po nią sięgnę. Szkoda, ze nie wydadzą 3 tomu w Polsce, nie lubię kiedy wydawnictwo ucina trylogie, albo wydaje tylko 1 tom. Nie rozumiem tego :/. No ale co zrobić?
    Książka została wpisana na moją listę do przeczytania, więc na pewno ją kiedyś przeczytam.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam - zwłaszcza jeśli lubisz takie klimaty - wojna, niewolnictwo, walka o przetrwanie... *.*
      Noo, to jest najgorsze co można zrobić - wydać serię/trylogię do pewnej części i potem zamknąć temat, bo słaba sprzedaż byla... no ale cóż zrobić? :/
      Hahah, powodzenia, mam nadzieję, że się uda. :)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  2. Z czego wiem te ciągle pojawiające się recenzje tej książki to część akcji, która ma na celu zrobić szum wokół niej. Może wtedy wydawnictwo postanowi wydać ostatni tom.
    Sama mam Pojedynek na półce i z pewnością wkrótce po niego sięgnę ;D.

    papierowe-strony.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aaaa, dobrze wiedzieć! :D Dzięki za doinformowanie mnie w tej sprawie. ;P
      Mam nadzieję, że może coś z tego wyjdzie...
      Polecam! :)

      Usuń
  3. A ja słyszałam i to bardzo wiele, i ta pozycja jest na mojej liście Książkowych Postanowień Noworocznych! Wszyscy, dosłownie wszyscy chwalą tę powieść. Mam nadzieję, że niedługo wpadnie w moje ręce :D
    Cóż, w Polsce zawsze jest problem z niektórymi wydaniami... Ja niektórych książek nie mogę zdobyć np. ze względu na to, że nakład się wyczerpał i wydawnictwa nie planują wydawać ich ponownie. Jedyne rozwiązanie to chyba zamówić wersję anglojęzyczną. Trochę może razić, że część serii będzie po polsku, a część po angielsku, ale przynajmniej uda się zaspokoić swoją ciekawość i skompletować cały cykl.

    Pozdrawiam, ♡ Poszukiwaczka Książek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hahaha, to spełniaj postanowienie i zabieraj się za czytanie! xD
      Gorzej mają ci, którzy mają problem z angielskim.. w takiej sytuacji, chyba nic się nie da zrobić. :/
      Pozdrawiam! :)

      Usuń
  4. A ja znowu w plecy z kolejną serią. Trzeba to w końcu zacząć nadrabiać! CHociaż podobno trzeciego tomu mają nie wydawać w polsce :C

    Pozdrawiam
    To Read Or Not To Read

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Noo, nadrabiaj - warto! :D Tylko szkoda, że ostatniego tomu ma nie być w Polsce... :<

      Usuń
    2. Zamówiłam właśnie dwa pierwsze tomy ^^ O trzeci będę się martwić później xd

      Pozdrawiam
      toreador-nottoread.blogspot.com

      Usuń
  5. Czytałam "Pojedynek" i jest to cudowna książka. Bardzo mi się podobała i do tego ta okładka <3. Arina kocham

    http://weruczyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książka świetna, ale okładka mi się nie podoba. :/
      Arin jest wspaniały <3 :D

      Usuń
  6. Jestem coraz ciekawsza tej trylogii.

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam nutkę tajemnicy, która owija bohaterów. No i ta piękna okładka! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z pierwszym zdaniem się zgadzam, ale z drugim już nie, bo mnie się ta okładka niezbyt podoba. :/
      Pozdrawiam! :)

      Usuń
  8. to prawda, okładka nie zachęca, ale chętnie przeczytam ze względu na pozytywne opinie. przecież bardziej liczy się wnętrze :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie! :) nie należy oceniać książki po okładce. :))

      Usuń
  9. Szkoda, że o tej trylogii zrobiło się głośno dopiero, gdy wydawnictwo zdecydowało nie wydawać trzeciego tomu :/ "Pojedynek" to naprawdę świetna historia, a ja już nie mogę doczekać się aż sięgnę po drugi tom. Okładki polskie rzeczywiście nie robią wrażenia, te zagraniczne mimo, że podobne, to jednak dzięki innej czcionce i ułożeniu postaci (wtedy wyraz twarzy Kestrel nie rzuca się tak w oczy :D) są o wiele lepsze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety masz rację, ale szczerze mówiąc to mam wrażenie, że wydawnictwo nie bardzo promowało tą książkę. Strasznie cicho o niej było, ja spotkałam się z nią może z raz, zanim ją kupiłam, a dobra promocja wpływa na sprzedaż danej książki.
      A mi nie podobają się ani te zagraniczne, ani polskie. :D
      Drugi tom jest tak samo świetny jak pierwszy, więc polecam! :>

      Usuń
  10. A ja o dziwo nie słyszałam o tej książce :P Ale twoja recenzja bardzo mnie zachęciła :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Strasznie chcę przeczytać i coraz bardziej mam na nią ochotę! Obie części czekają na półce, ale aż nie mogę wytrzymać tak bardzo chciałabym je przeczytać!!! <3

    Pozdrawiam, Jabłuszkooo ♥
    SZELEST STRON

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miłego czytania, zabieraj się za te książki szybko, bo są swietne! :)
      Pozdrawiam! :)

      Usuń
  12. Nawet nie masz pojęcia, jak się cieszę, że ta książka tak Ci się podobała!
    Wiesz dlaczego?
    Bo właśnie dziś przyszły do mnie obie te części i jestem ich okrutnie ciekawa <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Łiiiiii! xDD
      Zabieraj się do czytania w takim razie. :D

      Usuń

Designed by Blokotek. All rights reserved.