poniedziałek, 17 października 2016

Co dał mi Harry Potter?

Cześć! Witam Was po raz drugi w moim tygodniowym, Potterowym maratonie. Dzisiaj chciałabym przedstawić Wam 7 rzeczy (bo siódemka mi się tak z Harry'm kojarzy xD), które zawdzięczam temu, że przeczytałam Harry'ego Potter'a. Oczywiście punktów jest więcej, ale ograniczę się do siedmiu najważniejszych. A więc:

1. Powrót do dzieciństwa


Zwłaszcza pierwsze tomy, kiedy Harry Potter przypominał mi bardziej historię dla młodszych czytelników, chociaż i tak ją pokochałam mimo moich 14 lat, kiedy to po raz pierwszy sięgnęłam po te cudowne książki. Przypominałam sobie o wspaniałych czasach w podstawówce, kiedy psikusom i żartom (nooo i uwagom od nauczycieli, ale ciii :D) nie było końca. To był zdecydowanie najlepszy okres w moim życiu, a dzięki Harry'emu mogłam przenieść się w czasie i znów pobyć choć przez chwilę tamtą małą Klaudią, która w nosie miała wszystko i wszystkich, i dla której najważniejsza była dobra zabawa.

2. Niezapomniane przygody


...które przeżywałam z naszymi bohaterami. Odkrywanie tajemnic, szok kiedy wszystko potoczyło się tak,a  nie inaczej, radocha i smutek. Podczas przygód które miały miejsce w książkach, czułam się tak jakbym nie była tylko i wyłącznie czytającym, naocznym świadkiem wydarzeń. Ja czułam się jakbym była tam z niezawodnym golden trio i wspólnie pokonywała różne trudności.

3. Pokazał mi jak wygląda prawdziwa przyjaźń


...i że nie zawsze jest kolorowo, ale to jest zupełnie normalne. Ważne jest to, aby przebywanie z kimś sprawiało ci radość, a wspólne chwile były niezapomniane. Czasem zdarzają się kłótnie - mniejsze, albo większe, ale prawdziwy przyjaciel zawsze ci wybaczy i pomoże w najgorszej sytuacji. Bo o to chodzi w przyjaźni - o wsparcie, poczucie swobody i wspólne wygłupy! :)

4. Pokazał, że choćby nie wiem co, trzeba walczyć do samego końca


I kiedy czujesz, że nie uda ci się czegoś zrobić to faktycznie - nie uda ci się, bo bardzo ważne jest nasze poświęcenie i oddanie dla dobra sprawy. Trzeba cały czas próbować i iść naprzód, bo owszem może nam się nie udać, ale będziemy mieć satysfakcję, że dotarliśmy aż tak daleko, że nie poddaliśmy się i możemy zrobić wszystko - jeśli tylko chcemy. Trzeba walczyć o siebie, o innych, o to w co uważamy za słuszne - bo możesz zrobić wszystko. Tylko walcz!

5. Udowodnił, że wszystkie elektroniczne gadżety są tylko zabijaczami czasu i marnują nasze najlepsze lata

 
Za każdym rogiem czai się przygoda. Trzeba tylko wyjść z domu, zostawić to elektroniczne pudło - komputer, czy telewizor i zrobić coś co będziemy wspominać przez długie lata. Wyobraź sobie sytuację - jesteś młodym rodzicem, przychodzi do ciebie dziecko, siada ci na kolanach i prosi żebyć mu opowiedział swoją przygodę z dzieciństwa. Otwierasz usta i... i nie masz mu nic do powiedzenia, bo swoje najlepsze lata spędziłeś przed ekranem komputera. To tylko zabija czas i nie daje nam żadnych wspomnień, a one są w życiu bardzo ważne. Dlatego staram się jak mogę ograniczać czas spędzony przed elektronicznymi gadżetami. Trzeba robić coś lepszego od wlepiania się w ekran...

6. Wkręcił mnie w czytanie i pokazał jaką może dawać przyjemność


Czytałam historię młodego czarodzieja z zapartym tchem, a  był to początek mojej książkowej przygody. Harry wkręcił mnie w nią tak bardzo, że z przeciwniczki czytania, stałam się zapaloną książkoholiczką i lubię to robić, chcę to robić i na pewno w najbliższej przyszłości nie zrezygnuję z czytania.

7. Pomógł mi rozwinąć wyobraźnię i oderwać się od szarej codzienności


Dzięki temu, że zaczęłam czytać Harry'ego, poznałam nowy świat i przekonałam się jakie to jest fajne - nowe miejsca, które poznajemy w książkach. Harry był dla mnie takim oderwaniem się od rzeczywistości i pomógł mi rozwinąć moją wyobraźnię, przez co zamiast skupiać się na lekcjach, myślami byłam w Hogwarcie. :D

Teraz Wasza kolej! Co dał wam Harry Potter? Ode mnie to wszystko, do jutra! :)
Udostępnij

4 komentarze :

  1. Ja tam HP przeczytałam dopiero w ty roku mając 16 lat, a i tak go uwielbiam <3 Ja także ograniczam czas na technologię, bo chcę mieć co wspominać, chcę żyć pełnią <3 Harry Potter daje bardzo, bardzo dużo, a uczy jeszcze więcej. Jedna z najlepszych serii (jak nie najlepsza) wszech czasów :)

    Pozdrawiam, Jabłuszkooo ♥
    SZELEST STRON

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Harry to książka dobra dla każdego - niezależnie od wieku :D
      Technologia to złoooo xD
      Genialnie to ujęłaś ;)

      Usuń
  2. "Harry Potter" jest genialny. <3 ♥
    Ja zaczęłam czytać te książki dopiero mając 18 lat, teraz mam 19, a przede mną wciąż ostatnia część. :)
    Uwielbiam humor w tych książkach. Bohaterowie są świetni. ;>

    joolsandherbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ostatnia i przedostatnia część są moimi ulubionymi, więc zabieraj się za Insygnia! xD
      Harry rządzi <3 :D

      Usuń

Designed by Blokotek. All rights reserved.