poniedziałek, 27 czerwca 2016

Druga szansa - recenzja

 
Tytuł: Druga szansa 
Autor: Katarzyna Berenika Miszczuk
Tom: 1
Cykl: -
Liczba stron: 350
Wydawnictwo: Uroboros

Wyobraź sobie, że nagle budzisz się w nieznanym miejscu. Okazuje się, że to szpital, a ty nie pamiętasz niczego ze swej przeszłości. Dziwna pielęgniarka pani Morulska, mówi ci, że twoja rodzina zginęła, a ty przeżyłaś i trafiłaś do tego ośrodka. Jego nazwa "Druga szansa" brzmi optymistycznie, jednak to nie jest normalne miejsce. Pewna kobieta ciągle wróży ci śmierć, widzisz dziewczynkę, której nikt inny nie widzi i masz wrażenie, że kruki się na ciebie uwzięły. Poznajesz swoich rówieśników, jeden z nich wpadł ci w oko, ale masz wrażenie, że to miejsce nie jest normalne. Postanawiasz odkryć co tu się właściwie dzieje. 


To właśnie historia Julii, która obudziła się w Drugiej Szansie, szpitalu, który z normalnością nie ma nic wspólnego. Czytałam pozytywne opinie na temat tej książki, więc stwierdziłam, że ją kupię (tym bardziej, że cena była kusząca). Nie przepadam za polskimi autorami i bardzo rzadko czytam coś z Polski, ale postanowiłam się przełamać i zabrałam się za Drugą szansę.

Początek był bardzo dobry. Czułam mroczny, trochę straszny klimat powieści, który dodatkowo uzupełniały obrazki. Im więcej stron przeczytałam, tym więcej miałam pytań - o co tu właściwie chodzi? Co to za miejsce? Kim tak naprawdę jest Julia? Z zapałem przewracałam kolejne strony w poszukiwaniu odpowiedzi. Niestety im bliżej końca, tym bardziej wszystko się poplątało. 

Końcówka była beznadziejna. Wszystkiego było za dużo, mnóstwo udziwnień, tylko po to aby poznać absurdalny koniec którego się nie spodziewałam, i który mnie zaskoczył - szkoda tylko, że negatywnie. Początek książki był naprawdę dobry i zapowiadał się świetny horror? (nie potrafię określić gatunku), ale w końcu się zawiodłam.

Niemniej jednak, planuję poznać inne książki tej autorki, bo jej styl pisania jest przyjemny i Drugą szansę naprawdę milo i szybko mi się czytało. Zawsze myślałam, że polskie książki są nudne i nieciekawe. Denerwują mnie... polskie imiona w książkach xD Po przeczytaniu powieści pani Miszczuk stwierdzam, że chyba dam szansę polskim autorom.

Druga szansa miała potencjał, szykowała się naprawdę mocna historia. Niestety trochę się przejechałam, co nie znaczy że książkę uważam za beznadziejną. Za bardzo dobry wstęp, dreszczyk emocji, zagadki i mroczny klimat, Druga szansa otrzymuje w pełni zasłużoną siódemkę, bo pomijając fatalny koniec, to była bardzo dobra lektura.
  
Moja ocena: 7/10
Udostępnij

8 komentarzy :

  1. Hmm... to chyba nie jest historia dla mnie. Przyznam, że nieco mnie zaintrygowała, ale nie stanowi jakiegoś "must read".
    Pozdrawiam,
    Chaotyczna A.

    http://chaosmysli.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z nudów można poczytać. :)
      Pozdrawiam!

      Usuń
    2. Z nudów i tak bym czytać tego nie chciała :)

      Usuń
    3. Rozumiem, każdy woli co innego, a jeśli chodzi o tą książkę, to szału nie było. :)

      Usuń
  2. Wiele dobrego słyszałam o tej powieść. Jeśli chodzi o panią Miszczuk, to przeczytałam tylko jedną książkę jej autorstwa "Szeptuchę", która przyjemnie mnie zaskoczyła i mam nadzieje, że niedługo uda mi się sięgnąć po "Ja, diablicę". "Druga szansa" będzie następna w kolejności ;)
    Pozdrawiam!
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałam zamiar przeczytać "Szeptuchę" ale póki co dam sobie spokój z tą książką.
      Mam nadzieję że tobie przypadnie do gustu "Druga szansa".
      Pozdrawiam!

      Usuń
  3. To z tymi polskimi imionami nie jest śmieszne, bo ja zauważyłam, że głównym powodem, dla których nie czytam książek polskich autorów, są... imiona! Tak nie podobają mi się te polskie, że w nie mogę ich zdzierżyć w tekście xD
    Książka mnie intryguje, fajnie, że był dobry początek, szkoda, że koniec słaby :( Ale kiedyś mam nadzieję przeczytać, mimo wszystko ^_^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ehh przeklęte imiona. xD
      Jeśli masz ochotę to czytaj. ;)
      Pozdrawiam!

      Usuń

Designed by Blokotek. All rights reserved.