czwartek, 18 lutego 2016

Chłopak nikt - recenzja



Tytuł: Chłopak nikt
Autor: Allen Zadoff
Tom: 1
Cykl: Chłopak nikt
Liczba stron: 342
Wydawnictwo: Feeria Young

On jest zabójcą idealnym. Działa szybko i sprawnie. Nie zawaha się, bo wie, że misja jest najważniejsza. Organizacja dla której pracuje - Program, przygotowała kolejne zadanie. Tym razem ma zabić bardzo ważną osobę, a w zbliżeniu się do niej, ma mu pomóc Sam - córka jego kolejnego celu. Sam jest wyjątkową dziewczyną, przez co (on) ma trudności z wykonaniem zadania. Zaczyna żywić do niej jakieś uczucie. Tylko czy zrezygnuje z postawionej mu misji dla dziewczyny, która jest wyjątkowa?


Chłopak nikt to książka, która zaintrygowała mnie swoim opisem z tyłu okładki. Chłopak - cichy zabójca, który ma się za nic, dla którego liczy się tylko misja. Dziewczyna, która staje na jego drodze oraz komplikuje mu sprawy. Sam była wyjątkowa i tajemnicza, dopiero na końcu poznaliśmy jej historię. Szybko przeczytałam tą pozycję i uważam, że była naprawdę dobra. 

Bardzo szybko się ją czyta, rozdziały są krótkie. Mamy narrację pierwszoosobową, prowadzoną w czasie teraźniejszym, co z początku trochę mi przeszkadzało, ale potem przyzwyczaiłam się do tego i nie było to dla mnie problemem. 

Klimat książki jest dość tajemniczy, głównie za sprawą tytułowego chłopaka, który jest skrytą i zamkniętą w sobie postacią. Udaje kogoś innego tylko i wyłącznie po to, aby szybciej zakończyć zadanie postawione mu przez Program. Jest bezwzględny i twardy, działa szybko i skutecznie, nie zostawia śladów. Zaintrygował mnie i chętnie poznam więcej szczegółów z jego życia. Sam jest mądrą dziewczyną. Jest inna od reszty, sprytna i przebiegła. Planuje to co zamierza zrobić i zazwyczaj osiąga zamierzony cel. Pojawia się również Howard, który jest wyśmiewany przez innych, za sytuację, która miała miejsce w przeszłości. 

Koniec książki był trochę zagmatwany i musiałam dwa razy czytać niektóre fragmenty żeby dobrze wszystko zrozumieć. Jeśli chodzi o pewne ważne wydarzenie na końcu książki, to powiem szczerze - czegoś takiego w ogóle się nie spodziewałam! Autor postąpił nieszablonowo i oryginalnie (za co należy mu się ogromna pochwała). Naprawdę byłam mocno zaskoczona

Chłopak nikt nie jest wyjątkowo dobrą książka, ale jest bardzo dobrym "zabijaczem czasu". Miło spędziłam czas podczas czytania, ale nie jest to jakaś niezwykła pozycja. Uważam, że warto po nią sięgnąć, chociażby po to, żeby poznać ciekawą historię młodego chłopaka, który na skutek niemiłego wydarzenia w swojej przeszłości trafił do Programu, jest tajemniczy, i którego chce się lepiej poznać, odkryć kim jest naprawdę. Polecam na wieczory z kocykiem i kubkiem herbaty. :)

Moja ocena: 7/10 

 
Udostępnij

6 komentarzy :

  1. Uwielbiam tą powieść, koniecznie musisz sięgnąć po 2 tom!
    Jest jeszcze lepszy.
    Ja tam nie miałam problemu z końcówką, ale różnie to bywa.
    Pozdrawiam ♥

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy nie słyszałam o tej książce i jakoś mnie nie zachęciła, ale może się skuszę jak dorwę w bibliotece ;) Oj znam to! Czytanie dwa razy tych samych fragmentów, aby zrozumieć :/ Pozdrawiam ;*

    http://k-a-k-blogrecenzencki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie czytałam jeszcze, moze kiedyś :)

    OdpowiedzUsuń
  4. W sumie ostatnio się zdziwiłam, kiedy sprawdzałam coś w "Kosogłosie", bo kompletnie zapomniałam, że tam też była narracja I-osobowa w czasie teraźniejszym :P. Rzadko spotykana, ale fajnie wychodzi :).
    Zaskoczyć czytelnika jest coraz trudniej, więc faktycznie propsy dla autora ;).
    Niestety na razie podziękuję, mam za dużo książek w TBRze, żeby pozwolić sobie na takie "zabijacze czasu" :/.
    City of Dreaming Books

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo przyjemna recenzja, przeczytałam błyskawicznie ^_^
    Książkę mam w planach, ale nie wiadomo, kiedy zabiorę się za realizację :D Fabuła mnie intryguje, bohaterowie wydają się dobrze wykreowani i strasznie lubię tajemniczy klimat :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Książkę mam w biblioteczce i już od dłuższego czasu się do niej zbieram. Dzięki twojej recenzji jeszcze bardziej się do niej przekonałam :)
    Pozdrawiam :)

    http://wszystkocowiemoksiazkach.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Designed by Blokotek. All rights reserved.