wtorek, 21 lutego 2017

Szklany tron - recenzja


Tytuł: Szklany tron
Autor: Sarah J. Maas
Tom: 1
Cykl: Szklany Tron
Liczba stron: 520
Wydawnictwo: Uroboros

Celaena Sardothien to najsławniejsza Zabójczyni Adarlanu. Jednak przez jeden błąd zostaje złapana i skazana na dożywotnią, niewolniczą prace w kopalni. Kiedy wydaje się, że nie ma już ratunku i zginie z wycieńczenia, pojawia się dla niej szansa - sam następca tronu Dorian wraz ze swoją świtą pojawia się u wrót kopalni z propozycją nie do odrzucenia. Celaena ma wziąć udział w Turnieju Królewskim o tytuł Królewskiej Obrończyni. Wkrótce okazuje się, że uczestnicy tego turnieju są mordowani przez nieznanego sprawcę, w bardzo brutalny sposób. Czy dziewczynie uda się zdemaskować mordercę zanim sama stanie się jego ofiarą?

Wreszcie przeczytałam Szklany tron! :D Zabierałam się do tego chyba z rok i udało mi się! Teraz, krótka wiadomość dla osób, które podobnie jak ja zwlekały z przeczytaniem tej książki: Odłóżcie wszystkie lektury na bok, zróbcie miejsce dla Szklanego tronu, bo ta książka po prostu wgniecie was w fotel!

Celaena to cholernie twarda babka! xD Nie radze z nią zaczynać, bo to będzie ostatnia rzecz jaką zrobicie. Ta dziewczyna to najsławniejsza Zabójczyni Adarlanu z dużym doświadczeniem, oraz dobrymi technikami, twarda, silna, niezależna. Jest odważniejsza od najbardziej znanych wojowników, zabójców itp. To chodząca legenda, która zna swoja wartość. Jednym słowem - ta dziewczyna jest po prostu ZARĄBISTA! xD

Książka jest niezwykle wciągająca i bardzo ciężko się od niej oderwać, dlatego dobrze by było gdybyście mieli trochę wolnego czasu w zapasie, żeby spokojnie skończyć czytanie. Sarah J. Maas wymyśliła niezwykły świat pełen magii, ale również brutalności. To historia o próbie przetrwania i walce o wolność nawet za pomocą najgorszych możliwych środków. Pełno tutaj magii, intryg, zła czającego się w każdym rogu szklanego zamku. W połowie książki miałam pewne podejrzenia co do tożsamości mordercy, ale okazały się nietrafne i najlepsze jest to, że autorka potrafi skierować nasze domysły zupełnie w inną stronę, podczas gdy to co najbardziej oczywiste zupełnie nam umyka.

Nie mogłabym nie wspomnieć tutaj o Chaol'u  - dowódcy straży, który jest moja ulubioną męska postacią tej historii. Chaol to człowiek mogłoby się wydawać poważny i trzymający się zasad, ale tak naprawdę w środku aż kipi od przeróżnych emocji. To świetny facet - pełen sarkazmu, odważny, opiekuńczy i z braku lepszego określenia powiem, że był po prostu wyjątkowy. Serio! Trudno wam będzie spotkać się ponownie z takim bohaterem. <3 No i czy muszę jeszcze dodawać, że jestem TeamChaol? xD <3

Jeśli nudzą was książki fantasy, których fabuła wydaje wam się znajoma, bohaterowie płytcy i sztuczni i macie wrażenie, że to już kiedyś było, to sięgnijcie po Szklany tron. To wspaniała historia od której ciężko jest się oderwać, z niesamowitymi bohaterami, szybką akcją i magią. Ja jestem totalnie oczarowana i aktualnie już przeczytałam drugi tom - był jeszcze lepszy od pierwszego, a teraz już nie mogę się doczekać przeczytania tomu trzeciego. Teraz na zakończenie nie pozostaje mi nic innego jak tylko poradzić wam: PRZECZYTAJCIE TO! :D

Moja ocena: 9/10
Udostępnij

23 komentarze :

  1. Ta książka już od dawna jest na mojej liście. Twoja recenzja utwierdziła mnie w tym, że muszę ja natychmiast kupić!

    https://weruczyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. O twórczości Sary słyszę jak na razie jedynie pozytywne opinie i jak ja mam wytrzymać do przyszłego miesiąca kiedy w końcu będę mogła kupić jej "Dwór cierni i róż"?!

    czytamogladampisze.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jej książki są świetne! Powiem ci, że mimo to iz Szklany tron baardzo mi się podobał, to Dwór cierni i róż był według mnie jeszcze lepszy! :D Także kupuj i sie nie zastanawiaj, bo warto! ;)

      Usuń
  3. Ta seria autorki niezwykle mnie interesuje, ale jednak przygodę z jej twórczością chcę rozpocząć od Dworu cierni i róż, bo już czeka na półce, aż się za nią zabiorę. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skoro czeka, to nic tylko czytać! xD A Dwór cierni i róż jest nawet lepszy od Szklanego tronu. :)

      Usuń
  4. Kocham szklany tron i czekam na 5 tom <3

    oddam-ci-ksiazke.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam, moją pasją jest robienie szablonów tematycznych. Jeśli jesteś zainteresowana współpracą i chcesz mieć wymarzony szablon- bo przecież wygląd to wizytówka naszego bloga - zapraszam na mojego bloga ronniecreators.blogspot.com lub od razu napisz do mnie na e-maila: ronnietworzy@o2.pl ✎ Moje prace możesz zobaczyć w zakładce SZABLONY // PORTFOLIO. Jeśli jednak nie jesteś zainteresowana zmianą szablonu, to przepraszam za komentarz i życzę miłego blogowania. Pozdrawiam, Ronnie Weasley ✄

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak na razie to dziękuję, ale nie jestem zainteresowana, jednak na przyszłość będę o tobie pamiętać. :)

      Usuń
  6. Uważałam ją za świetną książkę, ale potem zabrałam się za kolejne książki tej pisarki i ojeju ♥ <33

    Jools and her books

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja uważam, że Dwór.. jest jeszcze lepszy, to samo z drugim tomem Szklanego tronu - tez był lepszy od pierwszego <3

      Usuń
  7. Przede mną czwarta część, ale mam małą awersję po trzecim tomie, który nie do końca mi się podobał xd

    Pozdrawiam
    To Read Or Not To Read

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A juz sobie zamówiłam trzecią i czwartą, mam nadzieję, że spodobają mi się równie mocno jak dwie pierwsze. :)

      Usuń
  8. Już od tak dawno chcę przeczytać ,,Szklany Tron'', że aż szkoda mi samej siebie, że do tej pory po to nie sięgnęłam xd Wszyscy zachwalają, zachęcają, może i ja w końcu kupię tę książkę? :D
    Pozdrawiam gorąco! ^^

    Obsession With Books

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja odkładałam Szklany tron jakoś od roku chyba i żałuję, że dopiero teraz poznałam tak wspaniałą historię.
      Kupuj, nie zastanawiaj się, na znaku chyba nawet jakaś promocja jest - to masz idealną okazję do zakupu. xD

      Usuń
  9. U mnie pierwsze zdanie ostatniego akapitu brzmiałoby pewnie tak: "Jeśli podobają się wam książki fantasy, których fabuła wydaje wam się znajoma, bohaterowie płytcy i sztuczni i macie wrażenie, że to już kiedyś było, to sięgnijcie po Szklany tron." :D Mam zupełnie odwrotne zdanie o tej książce i sięgać po nią nie planuje. Za bardzo mnie zirytowała: szukałam porządnej fantastyki, a dostałam Bóg wie co. No ale to ja. A ja wymagam od książek dużo za dużo, przynajmniej zazwyczaj.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, że ci się nie podobała, no ale każdy ma inny gust. :)
      Ja tam uważam że Celaena był świetna! :)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  10. Okej, skoro każesz mi to przeczytać, to przeczytam xD W końcu już od dwóch miesięcy mam na półce pierwszy tom xD
    Póki co jednak na razie przeczytam ACOTAR, bo właśnie wydawnictwo wysłało mi do recenzji oba tomy :D Nie mogę się doczekac, bo Q. mówiła, że są tam zajebiste facety, a na takich Panów w książkach mam fazę ostatnio xD
    Buziaki!
    Kasia z Kasi recenzje książek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Noo to nawet się nie zastanawiaj! xD Ja miałam drugi tom u siebie około rok zanim doczekał się przeczytania, ale ważne że w końcu to się stało (był jeszcze lepszy od pierwszego tak btw xD).
      Ooo zazdroszczę, ja bardzo chcę przeczytać drugi tom, ale póki co nie mam kasy. xD Q miała rację - faceci tam są zajebiści! <33 xD
      Pozdrówka! ;*

      Usuń
  11. A czytałam to zaraz jak wyszło, ale jakoś nie pożarło mnie.

    http://podrugiejstronieokladki6.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Szklany Tron to jedna z moim serii. Kiedyś siostra namówiła
    mnie do jej przeczytania i cieszę się, że to zrobiła. Wciągnęła mnie od pierwszych
    stron i podbiła serce, wywołała falę emocji. Mogłabym ją czytać i czytać. <3

    http://zofiawkrainieksiazek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Designed by Blokotek. All rights reserved.