wtorek, 27 lutego 2018

[PRZEDPREMIEROWO] Surogatka, Louise Jensen | opinia

Surogatka to zaskakujący thriller autorstwa Louise Jensen, którego zakończenia na pewno nie przewidzicie. To powieść o przyjaźni sprzed lat, rodzinnych problemach oraz traumach z przeszłości. Nie możecie przejść obok niej obojętnie.

Surogatka | Louise Jensen | 9/10 | wyd. Burda Książki

Kat i Nick pragną zostać rodzicami. Kiedy kolejna próba powiększenia ich rodziny kończy się porażką, są bliscy załamania. W tym ciężkim dla nich okresie, Kat nieoczekiwanie spotyka Lisę - przyjaciółkę ze szkolnych lat. Lisa proponuje głównej bohaterce, że zostanie jej surogatką. Kobieta o niczym tak nie pragnie, jak o dziecku i zgadza się na propozycję. Z czasem zaczynają wychodzić na jaw mroczne sekrety dawnych przyjaciółek, a Kat podejrzewa, że Lisa coś przed nią ukryta. Przeszłość Nicka również nie daje o sobie zapomnieć. Czy małżeństwo zostanie wreszcie rodzicami? Jakie sekrety skrywają bohaterowie powieści?

Książka przewyższająca moje oczekiwania!


Surogatka to książka, która przykuła moja uwagę już pod koniec stycznia, kiedy to pojawiły się lutowe zapowiedzi. Zapaliła mi się wtedy lampka mówiąca - "O kurde, to może być naprawdę dobre". Oczekiwałam dobrego thrillera, który będzie mnie trzymał w napięciu aż do ostatniej strony i nie pozwoli mi oderwać się od czytania. Louise Jensen spełniła moje oczekiwania i to z nawiązką! Jej powieść była szokująca, pełna ciekawych wątków i bardzo wciągająca.


Na samym początku akcja rozwija się dość powoli - jesteśmy stopniowo wprowadzani w historię i zbieramy informacje o bohaterach książki. Teraźniejszość przeplatana jest z przeszłością, co dodaje smaczku powieści i zaciekawia jeszcze bardziej, bo czytelnik chce się dowiedzieć jakie wydarzenia miały miejsce kilka lat wcześniej w życiu Kat, Lisy i Nicka. Autorka z każdym rozdziałem buduje napięcie, dodaje coraz więcej nowych wątków i stopniowo odkrywa karty pisząc o tym co się działo kilka lat wstecz u bohaterów jej książki.

Zaskakujące zakończenie!


Ostatnie rozdziały to budowanie napięcia, które rośnie z kartki na kartkę, a punkt kulminacyjny, który ma miejsce pod koniec powieści, sprawia, że czytelnik aż otwiera buzię ze zdziwienia jak to wszystko się potoczyło. Jensen łączy wszystkie wprowadzone przez siebie wątki w jedną, spójną całość i robi to w taki sposób, że wszystko jest logicznie wytłumaczone. Z pozoru różne wątki, rzeczy które nie powinny mieć miejsca, splatają się ze sobą i razem tworzą genialny i nieprzewidywalny finał książki. Co najlepsze - nawet jeśli wydaje Ci się, że wszystko już wiesz, że wszystko zostało wytłumaczone, autorka zruca kolejną bombę i sprawia, że wszystko kończy się zupełnie inaczej niż myślałeś jeszcze kilka zdań wcześniej.


Surogatka to rewelacyjna lektura, pełna zaskoczeń, a nawet wzruszeń, przy której nie sposób się nudzić. Powieść Louise Jensen ma w sobie wszystko to, czego od niej oczekiwałam - nawet przewyższa moje oczekiwania. Finał to mistrzostwo świata, autorka naprawdę mnie zaskoczyła. Jeśli szukacie książki, od której nie będziecie się mogli oderwać to Surogatka jest dla was. Pomimo tego, że zaczynały mnie boleć oczy od długiego czytania, nie mogłam jej odłożyć na później i zrobiłam to dopiero po przeczytaniu jej do końca. Polecam!

Za książkę dziękuję wydawnictwu Burda Książki!
Udostępnij

12 komentarzy :

  1. Nigdy nie czytałam książki z takim motywem, wydaje mi się to naprawdę interesujące. Sięgnę po nią, tym bardziej po tak dobrej opinii. Mam nadzieję, że jak najszybciej pojawi się na mojej półce.
    Pozdrawiam,
    Ola z bloga pomiedzy-ksiazkami.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Czuję się zachęcona do przeczytania! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. To książka dla mnie i na pewno ją przeczytam. ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam książki, w których oczy wychodzą z orbit ze zdumienia fabułą :D
    Mam tę książkę w planach :)
    Pozdrawiam! Dolina Książek ♥

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo, ale to bardzo chcę przeczytać tę książkę :) no i strasznie mnie ciekawi to intrygujące zakończenie !

    bookinoman.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Wkrótce zaczynam ją czytać, jestem bardzo ciekawa historii! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo mnie zaciekawiłaś! Muszę to przeczytać. ;)
    Pozdrawiam, Alice

    OdpowiedzUsuń
  8. A ja chyba nie mam na nią ochoty... :P Jasne, brzmi świetnie - zwłaszcza gdy tak chwalisz - ale jakoś nie czuję, by mi przypadła do gustu, więc na razie ją sobie odpuszczę. Ale może kiedyś hah, kto wie :D A poza tym to podoba mi się samo słowo surogatka. Czy to dziwne? xD

    STREFA CZYTANIA ^_^

    OdpowiedzUsuń
  9. To kolejna pozytywna recenzja tej książki, a ja uwielbiam ten gatunek, więc z pewnością po nią sięgnę :)

    Pozdrawiam
    ver-reads.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Wow! Ta książka zbiera same pozytywy - jestem zainteresowana! Na razie co prawda w planach mam "Prezent" (bo już mam go na czytniku), ale coś czuję, że kolejne książki też pochłonę! ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Mam wrażenie, że ta książka jest ostatnio wszędzie :) Jestem podatna na polecenia, więc będę mieć na uwadze ten tytuł.

    OdpowiedzUsuń
  12. A czytałaś już "Kredziarza"? Tam też jest super zakończenie, polecam, świetny thriller :)

    OdpowiedzUsuń

Designed by Blokotek. All rights reserved.