piątek, 24 czerwca 2016

5 najlepszych książkowych rodziców

Maj i czerwiec to nie tylko piękne wiosenno-letnie miesiące, pełne kwiatów, truskawek i słonecznej pogody. W maju przypada Dzień Matki, a w czerwcu - Dzień Ojca. Z tej okazji postanowiłam przygotować TOP 5 moich ulubionych książkowych rodziców, z tym że kolejność nie ma znaczenia. Chętnych zapraszam do rozwinięcia! :)


1. Molly Wesley


Któż nie zna uroczej pani Wesley, która ma cięty język, jest opiekuńcza i co roku szyje sweterki świąteczne dla swoich dzieci? Ponadto przygarnęła Harry'ego, zachowywała się dla niego jak matka. W razie niebezpieczeństwa potrafi dzielnie walczyć i obronić swoje dzieci (chyba wiecie, którą scenę mam na myśli xD). Aż chce się do niej tulić.

2. Ojciec Westona


Wybaczcie, ale nie pamiętam jego imienia, natomiast wiem, że był niezwykle troskliwy i bardzo kochał swojego syna. Zrobił co tylko mógł żeby umilić mu życie, włożył mnóstwo pieniędzy na jego leczenie, był przy nim w trudnych momentach i pozwalał mu na wiele, aby chłopak mógł cieszyć się życiem.

3. Mama Amber


Co prawda mieszkały w autobusie i nie przelewało im się, ale trzeba przyznać, że pani Appleton zawsze dbała o swoją córkę i szukała cały czas wyjścia z sytuacji, w jakiej się znalazły. Ponadto spędziły razem cudowne chwile, przy których nie mogłam powstrzymać uśmiechu, kiedy o nich czytałam. Najważniejsze są chęci i próby zmian, a ta pani cały czas starała się jak najlepiej mogła, wiele zniosła, ale dla Amber była w stanie poświęcić wszystko.

4. Rosie Dunne


W bardzo młodym wieku została mamą. W zasadzie to całe życie było przed nią, a dziewczyna została z masą pieluch i płaczącym niemowlakiem, który ciągle domagał się uwagi. Mimo, że było ciężko, Rosie nie poddała się i wspaniale wychowała swoją córkę. Była szaloną, zwariowaną mamuśką i wspaniałą przyjaciółką.

5. Ojciec Marie-Laure


Niestety nie pamiętam jego imienia (ehh, skleroza), ale był niezwykłym, opiekuńczym tatą. Zrobił model miasta dla swojej niewidomej córki, co wymagało od niego mnóstwa pracy i precyzji, oraz odwagi, bo w tamtych czasach facet, który przechadza się ulicą i liczy kroki lub budynki, był podejrzanym elementem. Na każdym kroku dbał o córkę, pocieszał ją i nie pozwalał jej się poddać.

I na tym skończę swoją Top 5, oczywiście jest jeszcze masa innych książkowych rodziców, których mogłabym tutaj dopisać (jak np. mąż pani Wesley albo rodzice Tris z Niezgodnej), jednak poprzestanę na tej piątce. Jestem ciekawa jakie są Wasze pomysły na najlepszych książkowych rodziców, więc dajcie znać w komentarzach, a tymczasem żegnam się z Wami życzę udanych wakacji i zaczytanego dnia! :)       
Udostępnij

16 komentarzy :

  1. Ciekawych rodziców podałaś, jednak ja znam tylko Rosie z książki ,,Love, Rosie'', bo innych wymienionych nie czytałam, choć zamierzam :D

    Pozdrawiam, Jabłuszkooo ♡
    Szelest stron - kilk!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musisz przeczytać Harry'ego, jest to jedna z moich najukochańszych serii <3
      Pozdrawiam! :)

      Usuń
  2. Z wymienionych najlepszych rodziców znam tylko Rosie z "Love, Rosie" i rzeczywiście była dobra matką.
    Zamierzam przeczytać "Prawie jak gwiazda rocka" i "Światło, którego nie widać", więc to, że występują tam dobrzy rodzice dodatkowo mnie zachęca ;)
    Pozdrawiam Tris *.* z http://hopebravestory.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serdecznie polecam Ci Prawie jak gwiazda rocka, kocham tą książkę <3
      Pozdrawiam! :)

      Usuń
  3. moi ulubieni książkowi rodzice to James i Lily Potter oraz państwo Prior z Niezgodnej. pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lily była bardzo dobrą mamą, a James jest mi w sumie obojętny.
      Rodzice Tris zdecydowanie byli wspaniali.
      Pozdrawiam! :)

      Usuń
  4. Znam tylko Molly Wesley! I zdecydowanie się zgadzam, była świetną mamą ^_^
    Ja uwielbiam Anię i Gilberta Blythe'ów jako rodziców <3 <3 <3 <3
    Albo znasz mamę Penryn z Angelfall? xD Ona jest specyficzna i ogólnie to raczej nie jest moją ulubioną mamą, bo ja się jej trochę boję :o

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hahaha nie czytałam Angelfall, więc nie miałam okazji poznać tej strasznej mamy xD
      Ale zamierzam to zrobić ^^
      Pozdrawiam! :)

      Usuń
  5. Jak dla mnie post mógłby być tylko o Molly :D
    No ale Rosie też świetnie sobie poradziła :))

    http://triviaaboutme.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Tak patrzę na komentarze i myślę, że jednak nie jestem jedyną książkoholiczką, która nie przeczytała Harry'ego :D
    Pani Appleton za bardzo nie pamiętam, ale "Prawie jak gwiazda rocka" to jedna z moich ulubionych książek ♥ No i oczywiście ojciec Marie-Laure - jak dla mnie ideał :D
    Buziaki, >Lunatyczka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też zaliczam "Prawie jak gwiazdę rocka" do moich ulubieńców.
      Skoro jeszcze nie przeczytałaś Harry'ego to wakacje są idealnym czasem na nadrobienie zaległości ^^ I to już, bo seria jest genialna xD
      Pozdrawiam! :)

      Usuń
  7. Pani Weasley to jedna z moich ulubionych książkowych postaci, więc oczywiście również rodziców! Uwielbiam jej ciepło, humor, ale przede wszystkim miłość i gotowość poświęceń dla własnych dzieci.
    Nominowałam Cię do Tagu i chętnie poznam Twoje odpowiedzi :)
    http://booksbyshadow.blogspot.com/2016/06/the-summer-reader-book-tag.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Molly jest zdecydowanie jedną z najlepszych książkowych mam.
      Dziękuję bardzo za nominację, z pewnością wkrótce wykonam TAG. *.*

      Usuń
  8. Molly Wesley będzie zawsze na pierwszym miejscu ;) Zapraszam do siebie na nową recenzję ♥
    http://read-in-the-garden.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Designed by Blokotek. All rights reserved.