sobota, 12 marca 2016

Gone. Faza pierwsza. Niepokój - recenzja



Tyt: Gone. Faza pierwsza. Niepokój
Autor: Michael Grant
Tom: 1
Cykl: Gone
Liczba stron: 530
Wydawnictwo: Jaguar  

Wyobrażaliście sobie kiedyś jakby wyglądał świat bez dorosłych? Pełen luz, brak szkoły, nieprzestrzeganie przepisów, całodzienne imprezy...
W Perdido Beach zniknęli wszyscy powyżej 15 roku życia. Na początku wszystko układa się dobrze, dzieciaki wierzą w to, że za kilka godzin zobaczą swoich rodziców i wszystko wróci do normalności.
Błąd.
Dorośli nie wracają, pojawiają się nowe dzieciaki z Coates Academy, które nieźle namieszają. W dodatku nie wszyscy są tacy jak dawniej. Krążą plotki, że niektórzy potrafią robić dziwne rzeczy. Że to mutanty i są niebezpieczni. Do tego tajemniczy stwór w kopalni, bariera otaczająca uwięzione dzieciaki (ETAP), Biczoręki...

Gone wywarło na mnie ogromne wrażenie. Niektóre części czytałam dwa razy (w styczniu) i efekt był taki sam jak za pierwszy razem - WOW! Wszystko jest dokładnie opisane, dzięki temu łatwo sobie wyobrazić świat, który wymyślił Michael Grant. Każda postać ma swój indywidualny charakter, każda jest inna, a przez to, że jest ich sporo, możemy nawet utożsamić się z niektórymi bohaterami.

Książkę czyta się bardzo szybko. Na początku każdego rozdziału mamy odliczanie czasu do jakiegoś ważnego momentu (który pojawia się na końcu książki). Oprócz tego mamy również dwie mapki - jedna przedstawia Perdido Beach, a druga - cały obszar ETAP-u. Dzięki mapkom możemy lepiej wyobrazić sobie miasteczko i krajobraz całego świata stworzonego przez autora

Gone to jedna z moich ulubionych serii. To historia, która opowiada o walce o przetrwanie. Nikt nie jest bezpieczny, nawet małe dzieci muszą nosić przy sobie broń. Dzięki lekturze dowiadujemy się ile człowiek jest w stanie poświęcić dla innych, jak władza może pomieszać w głowie, do czego może doprowadzić brak tolerancji i, że świat bez dorosłych nie byłby taki wspaniały jak może się wydawać.

Historia na długo zapada w pamięć. Niektóre wątki były nudnawe, ale było ich niewiele. W późniejszych tomach pojawiają się dość drastyczne, odrażające sytuacje, ale dzięki nim możemy lepiej wczuć się w książkę. Takie zdarzenia pokazują jak wygląda życie w ETAP-ie, jak ciężko jest dzieciakom, jak trudno przetrwać.

Jest to jedna z moich ulubionych serii i zapewne jeszcze kiedyś po nią sięgnę. Polecam serdecznie i uważam, że naprawdę warto zapoznać się z twórczością pana Granta.

Moja ocena: 8/10  
Udostępnij

10 komentarzy :

  1. Czytałam kiedyś tę serie :) do drugiego tomu. Chciałam jeszcze raz spróbować, ale jakoś mi nie wyszło. Na pewno spróbuję jeszcze raz, bo uwielbiam książki o takiej tematyce :)
    Pozdrawiam cieplutko super recenzja

    OdpowiedzUsuń
  2. Pamiętam że kiedyś w gimnazjum przeczytałam kilka tomów ale nigdy się nie wciągnęłam w tą serię. Ale wiele słyszę dobrych opinii o tej serii więc może to dobra okazja aby przeczytać je jeszcze raz i sobie odświeżyć skoro ich nie pamiętam :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. miałam w planach już dawno, miałam przeczytać, ale nie wyszło. teraz to już chyba jestem za stara na tę serię. pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo polubiłam tą serię, ale jakoś nigdy nie udało mi się jej dokończyć :) Miałam w planach ją sobie odświeżyć, ale moje plany jakoś umarły śmiecia naturalną...
    Pozdrawiam
    Tutti
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo polubiłam tą serię, ale jakoś nigdy nie udało mi się jej dokończyć :) Miałam w planach ją sobie odświeżyć, ale moje plany jakoś umarły śmiecia naturalną...
    Pozdrawiam
    Tutti
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytałam tą serię i bardzo mi się podobała. Jest szalenie wciągająca :) Podobało mi się to, że każdy tom traktuje o innym problemie i że autor nie stroni od brutalności ;)
    Pozdrawiam.
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Przyglądałam się tej książce i mam ochotę na serię ale ona jest taka gruba i liczna, że nie mam czasu ;/
    Zapraszam w wolnej chwili do mnie na konkurs! DO wygrania nowa powieść o wampirach, która będzie miała swoją premierę już niedługo ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Słyszałam już wielokrotnie o tej serii, ale jakoś nie ciągnie mnie do niej. Może przez tą ilość stron? Sama nie wiem...

    Pozdrawiam i zapraszam do mnie :*
    http://klaudiaczytarecenzuje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Ten tom naprawdę mi się spodobał *o* Lubię takie historie... drastycznie w pozostałych tomach mi nie przeszkadzała ;) Ale druga i trzecia część strasznie mnie wzbudziła xD I nie czytałam ostatniej ;-;

    OdpowiedzUsuń

Designed by Blokotek. All rights reserved.