wtorek, 12 czerwca 2018

Jesteś moim światłem | Abbi Glines | opinia

W dzisiejszej notce zajmiemy się drugim tomem serii The Field Party autorstwa Abbi Glines. Recenzję pierwszego tomu możecie znaleźć tutaj. :)


Willa, Gunner oraz Brady w dzieciństwie byli nierozłączni. Niestety Willa była zmuszona wyprowadzić się z rodzinnego miasta. Po kilku latach wraca jednak z powrotem z bagażem traumatycznych doświadczeń. Dziewczyna została przygarnięta przez babcię i będzie próbowała jakoś uporać się z straszną przeszłością. Czy w jej życiu jest jeszcze miejsce na jakieś głębsze uczucie? Czy przyjaźń z Bradym oraz Gunnerem powróci po latach rozłąki?

Jesteś moim światłem to drugi tom cyklu The Field Party, ale uważam, że spokojnie można po niego sięgnąć nawet bez znajomości części pierwszej. W pierwszym tomie autorka skupiała się na Maggie oraz Weście, o których wspomina w tej części, ale główne skrzypce grają tutaj inne postacie - Gunner, Brady (których mogliśmy pobieżnie poznać w pierwszym tomie, czyli Kocham Cię bez słów), oraz Willa - dziewczyna z przeszłości, która powraca do miasta z okropnymi doświadczeniami, które na zawsze zmieniły coś w jej życiu. Autorka tworzy nam tutaj odrębną historię, z innymi głównymi bohaterami, a znajomość pierwszej części jej cyklu nie jest konieczna aby poznać ich losy.


Ten tom podobał mi się bardziej niż poprzedni - tutaj było zdecydowanie więcej zwrotów akcji i ta akcja nie stała w miejscu, bo cały czas działo się coś nowego. Na szczególną uwagę zasługuje tutaj Gunner, który w pierwszej części został przedstawiony dość byle jak, a tutaj jego wątek był rozbudowany i mogliśmy poznać tego chłopaka bliżej. Miał sporo problemów, z którymi był zmuszony walczyć w pojedynkę. Nie był postacią wylewną, przez co nikt nie mógł mu tak naprawdę pomóc. Do czasu kiedy w jego życiu znów zagościła Willa. Na przykładzie Gunnera autorka ukazuje, że pieniądze szczęścia nie dają, a to co z pozoru wydaje się w miarę poukładane, tak naprawdę może okazać się niezłym bajzlem i dramatem.

Jeśli chodzi o styl autorki, to był on utrzymany na takim samym poziomie co w części pierwszej i podobnie jak tam, tutaj również dialogi bywały dość sztuczne, nierealne i irytujące. Nie było to jakoś szczególnie uciążliwe, bo fabuła nadrabiała te kiepskie dialogi, ale jednak rzucały się one w oczy i powodowały pewien niesmak. I znowu - podobnie jak w Kocham Cię bez słów - zwracałam na nie uwagę na początku czytania, potem albo były mniej denerwujące, albo przestałam się na nich skupiać, na rzecz akcji w książce.


Jesteś moim światłem to powieść o trudnej przeszłości, radzeniu sobie z traumatycznymi doświadczeniami, ponoszeniu konsekwencji swoich nieprzemyślanych i głupich czynów, o problemach rodzinnych, oraz szukaniu miłości i dorastaniu. Pojawia się tutaj wątek miłosny, który był dobrze wykreowany, mimo tego, że autorka wprowadziła znienawidzony przez większą część czytelników, trójkącik miłosny. Sama bardzo tego nie lubię, ale tutaj mi on nie przeszkadzał. Na pewno działo się więcej niż w pierwszym tomie i fabuła była ciekawsza, ale niestety dialogi dalej pozostały sztuczne i denerwujące. Nie zmienia to jednak faktu, że ta część podobała mi się bardziej niż poprzednia i chętnie przeczytam kolejne tomy serii Abbi Glines. Jeśli lubicie jej twórczość, albo szukacie ciekawego romansu z fajną akcją to śmiało mogę wam polecić książki z serii The Field Party. :)

Za egzemplarz dziękuję wydawnictwu Pascal :)

Udostępnij

10 komentarzy :

  1. Mimo że tę część mogłabym przeczytać bez znajomości poprzedniej, chyba lepiej będzie jak najpierw siegne po cześć pierwsza :) zapowiada się fajnie, szkoda tylko że te nieszczęsne dialogi nie uległy poprawie :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No niestety, dialogi to największy minus tych książek. :/ Ale fabuła nam to wynagradza. ;)

      Usuń
  2. Dużo dobrego czytałam o książkach tej autorki, ale jej twórczość jeszcze jest mi nieznana.:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Niestety nie miałam jeszcze możliwości przeczytać książek tej autorki, ale po przeczytanie Twojej recenzji oraz ostatnim zdaniu "(...) albo szukacie ciekawego romansu z fajną akcją (...)" to już wiem, że idealnie wpisuje się w moje gusta. Gorąco pozdrawiam ^^
    http://littlebookworm27.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to myślę, że spodoba ci się seria The Field Party. ;)
      Pozdrawiam również! :)

      Usuń
  4. Jestem bardzo ciekawa tej części! Pierwsza mi się podobała, więc poluję na drugą :D

    Zabookowany świat Pauli

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie wiem, co widzisz sztucznego w dialogach :/ Może się już przyzwyczaiłam do stylu autorki, ale nic nie rzuca mi się w oczy. Jest ok, haha :D
    Mam ochotę na kolejne tomy!
    POCZYTAJ ZE MNĄ

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wydają mi się strasznie nienaturalne i mam wrażenie, że nastolatkowie tak po prostu nie mówią. :/ Nie wiem, może to tylko taki mój mały wymysł, ale takie mam wrażenie. :D
      Ja też chętnie poczytałam dalsze tomy. :D

      Usuń

Designed by Blokotek. All rights reserved.