środa, 27 lipca 2016

The Summer Reader Book TAG

Dzisiaj zapraszam was na coś czego dawno tutaj nie było (kurde, chyba od świąt Wielkanocnych xD), a mianowicie na książkowy TAG! (jeej ^.^). Nominowała mnie Klaudia, za co serdecznie dziękuję. Z racji tego, że zbliża się polowa wakacji (o fuck >.<), postanowiłam, że nie znajdę lepszej okazji do zrobienia tego wakacyjnego TAGu, jak przełom najbardziej wakacyjnych miesięcy w roku. Dobra, nie przedłużam już i zapraszam do rozwinięcia! :)


1. Lemoniada - książka, która gorzko żałośnie się zaczęła, ale potem stała się lepsza

 

Taką książką jest W ramionach gwiazd, którą miałam ochotę odłożyć ze względu na irytujące do granic możliwości zachowanie głównej bohaterki (co jeszcze bardziej utrudniało czytanie) na początku książki. Na całe szczęście później już się ogarnęła i zaczęła być normalna, ale początek wskazywał na to, że pobije swoim denerwującym zachowaniem Allie z Wybranych, a nawet Tereskę z Więźnia Labiryntu (co byłoby dużym osiągnięciem xD).

2. Złote słońce - książka, która wywołała u ciebie niezrównany uśmiech

  
Moja nowa miłość - Zanim się pojawiłeś. Ta książka jest po prostu niesamowita, zabawna, ale również bardzo wzruszająca (popłakałam się przy niej nie jeden raz). wywołała u mnie dużo więcej niż jeden niezrównany uśmiech. To po prostu trzeba przeczytać!

3. Tropikalne kwiaty - książka, której akcja rozgrywa się za granicą


Praktycznie wszystkie przeczytane przez mnie książki mogę tutaj dopasować. Baardzo rzadko czytam polską literaturę, w dużej większości są to książki zagraniczne, ale skoro mam podać jedną taka książkę, to niech to będzie Gwiazd naszych wina z racji tego, że w pewnym momencie jej akcja rozgrywa się w Amsterdamie, a bardzo chciałabym kiedyś tam pojechać. 

4. Cień drzewa - książka, w której tajemniczy lub mroczny bohater został przedstawiony jako pierwszy


Szczerze? Nie mam pojęcia jak zinterpretować to pytanie. Może dam tutaj Voldemorta z Harry'ego Potter'a, bo gdyby nie zabił 10 lat przed rozgrywana akcją rodziców głównego bohatera, w ogóle nie wiedzielibyśmy kim jest chłopiec z blizną (wyszło z tego trochę masło maślane, więc przejdę już dalej :D)

5. Plażowy piasek - książka, która była ciężka w czytaniu, a jej akcja ledwo się rozwinęła 

  
Maybe someday - czyli pozycja, która była i jest zachwalana i wysoko oceniana, a mnie nie przypadła do gustu i nudziłam się podczas czytania. Akcja trochę się wlekła i praktycznie wcale nie było tam wątków, które w jakikolwiek sposób by mnie zaskoczyły. 

6. Zielona trawka - bohater, który był pełen życia, sprawił, że się uśmiechałaś

 

Amber Appleton czyli superpozytywna i szalona dziewczyna, która z każdym dniem robiła coś dobrego, była totalnie pełna życia i sprawiła, że na mojej twarzy często pojawiał się uśmiech. Dla tych, którzy nie wiedzą o kogo dokładnie chodzi, powiem że Amber jest główną bohaterką książki Prawie jak gwiazda rocka, którą tak na marginesie każdemu serdecznie polecam! :)

7. Arbuz - książka, która miała jakiś soczysty sekret 


Może Black ice, gdzie największym sekretem była tożsamość mordercy, albo Więzień Labiryntu, gdzie tytułowy labirynt był jedną wielką zagadką, ale zarazem ledwie początkiem pasma tajemnic dla bohaterów trylogii.

8. Kapelusz na słońce - książka osadzona w ogromnym wszechświecie 


Hmm... to może W otchłani, którą czytałam już jakiś czas temu, ale wiem ze bardzo mi się podobała i akcja nie rozgrywała się na Ziemi, ale na statku kosmicznym, na którego pokładzie ludzie lecieli aby stworzyć kolonię na niedawno odkrytej planecie. Oczywiście nie obeszło się bez problemów, ale o nich możecie poczytać, do czego zachęcam.

9. BBQ - książka, której bohater był opisany jako przystojniak 


Pff! Żeby to była jedna! Takich książek jest mnóstwo - Więzień Labiryntu z Thomas'em, Gwiazd naszych wina z Gus'em, Zanim się pojawiłeś z Will'em, Diabelskie Maszyny z Will'em i Jem'em (jakoś nie potrafię myśleć o nich osobno - zawsze widzę ich razem :D). Cztery pozycje jak na jedno pytanie wystarczą, więc przejdę już do nominacji. ^.^

A nominuję:
Amelię z (klik)
Klaudię z (klik)
oraz Ciebie jeśli chcesz wykonać ten TAG :)

To by było na tyle, przesyłam pozdrowionka i do kolejnej notki! :D
Udostępnij

14 komentarzy :

  1. Hah, świetnie wykonałaś ten tag :)
    Zanim się pojawiłeś <3
    Kurcze... znowu ''W otchłani'' muszę to w końcu przeczytać :P
    pomiedzy-wersami.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję <3
      Polecam "W otchłani" oprócz pięknej okładki, książka ma w sobie również świetną treść. ;)
      Pozdrawiam! :)

      Usuń
  2. Faktycznie, pokonanie Allie z Wybranych czy Teresy z Więźnia Labiryntu byłoby osiągnięciem, jak ja nie znoszę tych damskich postaci... Jeszcze się nie brałam za W ramionach gwiazd, więc będę miała na uwadze, że początek może być ciężki. Prawie jak gwiazda rocka uwielbiam i kocham ponad życie, to taka słodko-gorzka powieść - jednocześnie płakałam i się śmiałam, W otchłani to rownież wspaniała trylogia, jedna z moich ulubionych. Jednak w przeciwieństwie do ciebie aż tak bardzo nie podobało mi się Zanim się pojawiłeś, dla mnie to średniak, w ogóle się nie wzruszyłam, za to przy Maybe Someday płakałam i to dla mnie jedno z najlepszych NA. Mimo to mamy dość zbieżne opinie :
    Books by Geek Girl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Początek "W ramionach gwiazd" był ciężki, fakt, później było tylko lepiej i w sumie spodobało mi się, więc polecam Ci tą pozycję. :)
      Prawie jak gwiazda rocka to jedna z moich ulubionych książek. ;)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  3. Ech, próbowałam przeczytać "Więźnia Labiryntu", jednak moja przyjaciółka skutecznie zaspojlerowała mi wszystko z najdrobniejszymi szczegółami - i sporo wspominała o Teresie. Nienawidziła jej i wypominała jej wszystko! :"D
    "Zanim się pojawiłeś" podobało mi się, jednak liczyłam na coś więcej :')
    Oo, Will i Jem <3
    Bardzo serdecznie dziękuję za nominację, niestety, ten tak jest już u mnie na blogu :((
    Pozdrawiam serdecznie :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ehh te spoilery -,-
      Tereski nie da się lubić - nie spotkałam jeszcze nikogo kto by ją lubił, więc całkowicie rozumiem nienawiść Twojej przyjaciółki. :)
      Pozdrawiam! :P

      Usuń
  4. Mnie "Maybe someday" okropnie wciągnęła od pierwszej strony - nie potrafiłam się od nie oderwać. Ale jak wiadomo ile ludzi, tyle opinii ;)
    A "Prawie jak gwiazda rocka" to niesamowicie pozytywna powieść - Amber to taka iskierka :D
    Pozdrawiam!
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawie jak gwiazda rocka należy do moich ulubionych książek. :)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  5. Allie była dla mnie jeszcze znośna w pierwszych trzech tomach serii, w kolejnych dwóch jej irytujące zachowanie przekroczyło wszelkie granice, dokładnie tak jak w przypadku Teresy. Trudno mi sobie wyobrazić, aby ktoś był w stanie je przebić (oprócz Tessy z "After"), ale skoro główna bohaterka "W ramionach gwiazd" zachowywała się tak tylko z początku, to mimo wszystko prawdopodobnie sięgnę po tę powieść.
    Amber z "Prawie jak gwiazda rocka" to niesamowita postać, a jej optymizm i silny charakter naprawdę mi zaimponowały. Podobnie jak w przypadku Lou z "Zanim się pojawiłeś" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mimo denerwującej bohaterki na początku, książka była bardzo dobra i mogę Ci ją polecić.
      A Lou i Amber są wspaniałe <3
      Pozdrawiam!

      Usuń
  6. O! Myślałam, że tylko ja nie cierpię Allie z "Wybranych", wymęczyłam się z nią przez pięć tomów i... nie, nie. A czy Thomas był opisywany jako przystojniak? Jakoś nie mogę sobie go wyobrazić jako kogoś mega, mega przystojnego :D
    Pozdrawiam i zapraszam na recenzję "The Murder Complex" Lindsay Cummings! pattbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedy myślę o Thomas'ie to przed oczami staje mi Dylan, który go grał w ekranizacji, a jest on niezwykle przystojny <3 Dlatego właśnie znalazł się w tej kategorii. :)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  7. O super, bo "Prawie jak gwiazda rocka" już grzeje się u mnie na półce i tylko czeka, żeby ją zacząć. ;p

    Pozdrawiam
    http://pierwsza-strona.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To zaczynaj, bo naprawdę warto! :) Jest to jedna z moich ulubionych książek.
      Pozdrawiam! :)

      Usuń

Designed by Blokotek. All rights reserved.