piątek, 12 lutego 2021

Nieoczywiste książki na Walentynki :)

Dzień Zakochanych zbliża się wielkimi krokami, dlatego też przychodzę do Was z propozycją kilku książek, które mogą umilić Wam czas w trakcie 14 lutego. :) Nie chciałam Wam pokazywać kolejnych romansów, czy też powieści, w których wątek miłosny odgrywa bardzo ważną rolę, bo wydaje mi się, że mnóstwo osób właśnie na tego typu pozycjach się skupiało, więc po pewnym czasie historie typowo miłosne mogą się po prostu znudzić. Z tego powodu wybrałam dosyć nietypowe książki, ponieważ nie skupiają się one głównie na romansie (chociaż tego typu wątki również się w nich pojawiają), przecież miłość możemy odczuwać zarówno do partnera, ale także do rodziny, przyjaciół. Mam nadzieję, że moje propozycje przypadną Wam do gustu. No to co? Lecimy! :)

 

♥ Cud chłopak ♥

 Zawsze się uśmiecham na myśl o tej książce. To pełna ciepła historia o wyjątkowo błyskotliwym chłopcu, który miał w życiu sporego pecha. Auggie nie wygląda tak jak inne dzieciaki - z powodu zmutowanego genu jego twarz jest zniekształcona. Jest to przyczyną wielu docinek i hejtu ze strony jego rówieśników, ale i (co bardzo przykre) dorosłych ludzi. Po kilku latach nauki w domu trafia jednak do prawdziwej szkoły gdzie wreszcie ma szansę na normalne życie. To przepiękna i wzruszająca historia o mocy prawdziwej przyjaźni i o tym jak inni ludzie na nas wpływają. To historia wyobcowanego chłopca, który musi się zmierzyć z okrutnym światem. Gorąco Wam polecam i proponuje zaopatrzyć się w zapas chusteczek przed lekturą. :)

 

♥ Wszechświat kontra Alex Woods ♥

 Ta książka z tego co kojarzę jest obecnie dosyć trudno dostępna, ale jeśli gdzieś ją zobaczycie to polecam się za nią zabrać. To przepiękna opowieść o niezwykłej przyjaźni miedzy starszym panem a nastoletnim Alexem. Ta przyjaźń jest tak niecodzienna i wyjątkowa, że czytanie o niej to czysta przyjemność. Fabuła jest niezwykle wciągająca i ciekawa, pan Peterson to bardzo ciekawa postać, a teraz jak tak Wam piszę o tej książce to nabrałam ochoty na jej reread i chyba przeczytam ją ponownie. :)


♥ Był sobie pies ♥

 Jejku, jak ja kocham tę historię (zresztą pewnie o tym wiecie, jeśli jesteście ze mną dłużej). Po pierwsze miłość między głównym bohaterem, a jego psem i to jak jest tutaj ukazana, to coś pięknego. Ethan i Bailey mają wspaniałą relację, miłość człowieka do psa po prostu wylewa się z tej książki. Jeśli jeszcze nie czytaliście, to nadrabiajcie jak najszybciej. Znajdziecie tutaj dużą dawkę humoru, wzruszenia, cudownego psiaka, niebanalną historię i masę ciepła. 


♥ Małe kobietki ♥

 W przypadku tej książki pierwsze co mi się z nią kojarzy to wspaniała więź rodzinna jaka łączy bohaterów. To klasyk, ale napisany bardzo przystępnym językiem, który pokazuje siłę jaka drzemie w rodzinie. To historia o czterech dzielnych kobietkach, które zostają pod opieką równie dzielnej mamy, gdy ich tata wyjeżdża na wojnę. Powieść ukazuje losy rodziny, problemy jakie muszą rozwiązać, ale nawet w najgorszych momentach są razem i wspierają się nawzajem. To książka pełna ciepła i miłości - w sam raz na Walentynki. :)


♥ Światło między oceanami ♥

 Przepiękna i bardzo wzruszająca historia o niezwykle silnej więzi rodzinnej. Tutaj ukazana jest przede wszystkim miłość rodziców do dziecka, ale miłość między rodzicami odgrywa równie istotna rolę. To powieść, o której zrobiło się głośniej kiedy wychodziła jej ekranizacja i super, że ta akurat książka zyskała większą popularność. To przepiękna historia, w której znajdziecie niezwykle trudny temat i postawicie sobie pytanie o moralność człowieka, przeczytacie o cholernie trudnym wyborze i poznacie niezwykłą, zapadającą w pamięć i niezwykle wzruszającą opowieść. Gorąco polecam.


Dajcie znać, czy czytaliście którąś z tych książek,a  jeśli nie, to czy macie w planach. Bardzo chętnie poczytam co macie do powiedzenia, a może dorzucilibyście jeszcze jakąś książkę do tej listy? Trzymajcie się ciepło, udanych Walentynek. ♥

Udostępnij

11 komentarzy :

  1. Faktycznie nieoczywiste wybory :D Chociaż Małe kobietki polecam zawsze i wszędzie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To był mój pierwszy klasyk, ale na pewno nie ostatni :)

      Usuń
  2. Pierwszy i ostatni tytuł na pewno przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bom dia! Que Deus Todo Poderoso com a intercessão de São Rafael nos dê a cura física, psíquica e espiritual. Amém!



    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawe propozycje książkowe, dwie z nich przeczytałam, reszta jeszcze przede mną :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Znam tylko "Cud chłopak". KSiążka była cudowna, potem obejrzałam film i mnie zawiódł :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A mnie się film równie mocno podobał co książka :)

      Usuń
  6. "Małe kobietki" mam u siebie na półce już od jakiegoś czasu i mam nadzieję, że w końcu po nie sięgnę.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Designed by Blokotek. All rights reserved.